بزرگترین عکس 360 درجه از آسمان شب

دوشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
این تصویر پاناروما که از آسمان شب گرفته شده حاصل ترکیب 37 هزار عکس مختلف است که توسط یک عکاس آماتور 28 ساله تهیه شده است. Nick Risinger برای عکاسی این اثر ارزشمند بیش از 96 هزار کیلومتر از امریکای غربی تا افریقای جنوبی را طی کرده است تا بزرگترین عکس واقعی رنگی از آسمان شب را خلق کند. نتیجه نهایی یک عکس 360 درجه بسیار بزرگ و با کیفیت است که می توان برروی آن چندین بار بزرگنمایی کرد و یا در طول و عرض آن حرکت کرد.
تبلیغات

این پروژه در ماه مارچ 2010 شروع شد زمانی که Risinger و برادرش شش دوربین حرفه ایی نجوم خریداری کردند. Risinger عکاسی این اثر را از صحرای نوادا آغاز کرد. Risinger هر شب به کمک پدرش برای عکاسی از آسمان شب آماده می شد. دوربین های آماده شده بصورت خودکار هر شب بین 20 تا 70 عکس می گرفتند. Risinger پس از عکاسی 37 هزار عکس مختلف از آسمان شب به کمک نرم افزارهای مخصوص، تصاویر گرفته شده را ترکیب و نویزهای آنها را کاهش داد.

در تصویر پایین نحوه قرار گرفتن شش دوربین استفاده شده در خلق این اثر قابل مشاهده است.

colorado

این تصویر 360 درجه بی نظیر را با کیفیت فوق العاده بالا در وب سایت skysurvey.org مشاهده کنید. پس از ورود به سایت می توانید برروی دکمه علامت سئوال کلیک کنید تا نام سیاره و ستاره های موجود در عکس نمایان شوند و یا از طریق دکمه ماوس و یا دکمه های + و منفی برروی تصویر بزرگنمایی کنید.

منبع: Wired

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات