اپل نسخه جدید MacBook Air را با قدرت دو برابر و امکانات جذاب وارد بازار کرد

پنج‌شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۹
مطالعه 3 دقیقه
اپل نسخه جدید نوت‌بوک‌های فوق‌العاده باریک و سبک خود یعنی MacBook Air را به سخت افزار قوی تر و پورت Thunderbolt ارتقا داد. سری جدید MacBook Air با پردازنده‌های Core i5 و Core i7 از خانواده Sandy Bridge اینتل و کی برد با نور پس‌زمینه تولید شده است. نورپس زمینه کی برد باعث راحتی کار در محیط های کم نور و تاریک می‌شود. در ادامه جزئیات بیشتر و مشخصات فنی سری جدید MacBook Air را به همراه قیمت جذاب آن مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

اپل پس از حدود یک سال نسخه جدید نوت‌بوک‌های فوق‌العاده باریک و سبک خود را منتشر کرد. نسخه جدید Air مجهز به پورت پرسرعت Thunderbolt اینتل است و کی برد آن نیز به نورپس زمینه تجهیز شده است. پردازنده‌های دو هسته ایی Core i5 و Core i بکاررفته در سری جدید MacBook Air تقریباً دو برابر نسخه های قدیمی سرعت دارند. سیستم عامل Air جدید نیز Mac OS X Lion است که به لطف درایو SSD در یک چشم به هم زدن کامپیوتر بوت می‌شود.

قیمت سری جدید نوت‌بوک‌های MacBook Air از 999 دلار آغاز می‌شوند و از امروز فروش آن‌ها شروع شده است.

MacBook Air جدید همانند نسخه قبلی دارای یک Trackpad بزرگ است که به کاربر امکان ارسال دستورها مختلف شبیه به iPhone را می‌دهد. این نوت بوک در سایزهای 11 و 13 اینچ و با طول عمر باتری 7 ساعت عرضه می‌شوند. گرافیک MacBook Air ضعیف است و از همان گرافیک مجتمع شده با پردازنده Sandy Bridger یعنی Intel HD Graphic 3000 استفاده می‌کند حافظه RAM آن نیز 4GB است.

وزن این نوت بوک فوق‌العاده سبک، حدود 1.360 کیلوگرم و ضخامت آن نیز 1.77 سانتی‌متر است.

macbook-air-2011-2-small-and-large

این نوت بوک مانند بسیاری از محصولات جدید اپل با استانداردهای Energy Star 5.2 سازگار است پوسته Air از آلومینیوم بازیافت شده بدون واحد های سمی مانند جیوه و ارسنیک ساخته شده است.

بازده، سرعت، وزن بسیار سبک و طراحی فوق‌العاده MacBook Air نظر هرکسی را به خود جلب می‌کند قیمت گذاری اپل برای نسخه جدید Air نیز کار را برای رقیبان خود مشکل تر می‌کند.

چهار برتری نسخه جدید MacBook Air

پردازنده: در نسخه قبلی Air از پردازنده‌های Core 2 Duo استفاده شده بود اما نسخه جدید Air به نسل جدید پردازنده‌های Sandy Bridge اینتل تجهیز شده است که قدرت و بازده بسیار بالاتری دارد و با گرافیک Intel HD 3000 مجتمع شده است. سری جدید Air از حافظه DDR3 با سرعت 1333MHz پشتیبانی می‌کند. نسخه قدیمی Air دارای گرافیک Geforce 320M و حافظه DDR3 با سرعت 1066MHz بود. اپل ادعا کرده که سری جدید Air دو برابر سری قدیمی سرعت و قدرت دارد هنوز این ادعا ثابت نشده است ولی پردازنده‌های Sandy Bridge اینتل بازده بسیار بالاتری نسبت به Core 2 Duo قدیمی دارند.

Thunderbolt: نسخه جدید Air به پورت پرسرعت Thunderbolt اینتل تجهیز شده است. این پورت سرعت فوق‌العاده ایی دارد و جایگزین DisplayPort در نسخه قبلی شده است. Thunderbolt توسط اینتل و اپل ابداع شده است. این پورت با مبدل به DisplayPort نیز تبدیل می‌شود و مانند USB قادر است به انواع مختلف ابزارهای ذخیره‌سازی خارجی متصل شود البته در حال حاضر ابزارهای بسیاری کمی با این پورت تولید شده‌اند. Thunderbolt تقریباً 20 برابر USB 2.0 سرعت دارد. برای آشنایی بیشتر با Thunderbolt به مقاله " نکاتی که در مورد Thunderbolt اینتل باید بدانید " مراجعه کنید.

نورپس زمینه کی برد: نسخه 2008 نوت بوک Air این قابلیت را داشت ولی کی برد نسخه 2010 فاقد نور پس‌زمینه بود این قابلیت واقعا مفید است و به چشم انسان کمک می‌کند تا کلیدهای کی برد را راحت‌تر پیدا کند.

سیستم عامل Lion: نسخه جدید Air اولین محصول اپل با سیستم عامل Lion است.

منابع: PC World | Digital Trends

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات