با Pic3D نمایشگر دو بعدی را به سه بعدی تبدیل کنید

شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
ابزارهای مختلف برای تبدیل iPhone و نمایشگرهای دو بعدی به سه بعدی وجود دارد در ادامه با Pic3D آشنا می‌شوید که همین کار را برای‌تان انجام می‌دهد.
تبلیغات

اما به‌تازگی یک شرکت ژاپنی به نام Global Wave پوسته خاصی را تولید کرده که قادر است صفحه های دو بعدی LCD را به سه بعدی تبدیل کند. این پوسته روی انواع صفحه های نمایش از جمله تلفن های همراه، تبلت ها، مانیتورها و تلویزیون‌های LCD قابل نصب است.

Global Wave ادعا کرده که Pic3D اولین صفحه برای تبدیل نمایشگرهای 2 بعدی به 3 بعدی است. Pic3D طوری طراحی شده است که با انواع مختلف نمایشگرها از نمایشگر 12 اینچی لپ تاپ، مانیتورهای 23 اینچی و حتی نمایشگر iPhone و iPad کار کند.

Pic3D از فناوری Lenticular Lens برای تبدیل دو بعدی به سه بعدی استفاده می‌کند، Lenticular Lens یا لنز عدسی، شامل مجموعه منظمی از لنزهای بزرگنما است که برای تغییر زاویه دید طراحی شده‌اند. این لنز باعث می‌شود دو تصویر با زاویه دید متفاوت ایجاد شود. تلویزیون بدون نیاز به عینک توشیبا نیز از همین فناوری برای پخش تصاویر سه بعدی استفاده می‌کند.

برخلاف سه بعدیی که از فناوری parallax barrier استفاده می‌کنند. روشنایی تصویر در Pic3D حدود 90% روشنایی LCD است و تنها 10 درصد روشنایی کاسته می‌شود. زاویه دید سه بعدی در Pic3D نیز حدود 120 درجه است. جهت آشنایی با فناوری Parralax Barrier که سونی قرار است در نسل جدید تلویزیون‌های 3D خود از آن استفاده کند به مقاله "SID 2011: نسل جدید نمایشگرهای سه بعدی بدون نیاز به عینک سونی چطور کار می‌کنند" مراجعه کنید.

Pic3D قرار است حدود یک ماه دیگر و در ماه آگوست وارد بازار شود. پنل Pic3D برای نمایشگرهای 23 اینچ حدود 186 دلار و برای iPhone حدود 25 دلار قیمت گذاری شده است.

منبع: PC World

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات