اینترنت چگونه بر حافظه شما اثر می گذارد

شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
آیا تصور می کنید، گذراندن وقت زیاد در اینترنت و گشت و گذار در سایت های مختلف علمی و یا تفریحی، بر حافظه شما اثر نمی گذارد؟ آیا دریافت اطلاعات علمی و فهمیدن آنچه نمی دانید می تواند ذهن شما را باز کرده و حافظه شما را تقویت کند یا اثر بالعکسی روی حافظه شما دارد؟ در ادامه پاسخ این پرسش ها را با توجه به بررسی های مختلف، بیان می کنیم.
تبلیغات

اگر تصور می کنید گذراندن چندین ساعت وقت در روز برای مشاهده سایت های دلخواهتان، تاثیری روی حافظه شما ندارد، اشتباه می کنید. بر اساس مطالعات دانشمندان، گذراندن وقت در اینترنت بر "نحوه حفظ کردن اطلاعات در حافظه" تاثیر می گذارد.

در واقع زمانی که شما همواره با اینترنت سروکار داشته باشید، قادر خواهید بود، هر اطلاعاتی را هر زمان که نیاز داشته باشید بدست آورید. بنابراین هیچ گاه سعی نمی کنید اطلاعات را به خاطر بسپارید؛ چراکه تصور می کنید اطلاعات مورد نیاز شما همیشه در دسترس هستند. ولی اگر تصور کنید که این اطلاعات قابل دستیابی نیستند و نمی توانید مجددا به آنها دست یابید مطمئنا آنها را حفظ کرده و به خاطر می سپارید و به این ترتیب بیش از پیش از حافظه خود استفاده می کنید.

بهتر است بدانید که این طرز تفکر و به خاطر نسپردن اطلاعات به علت دسترسی راحت به آنها، حافظه شما را تضعیف می کند. بنابراین برای اینکه همواره به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید یا باید آنها را حفظ کنید و یا برای اتصال دائمی و قطع نشدن اینترنت، دعا کنید.

منبع: Device.com

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات