نمی توان باور کرد که فضانوردان با این وسیله به کره ماه سفر کرده اند

سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
زمانی که این تصویر را مشاهده کردم تصور کردم که یک طرح بی نظیر کاغذی است اما وقتی متن مقاله را خواندم متوجه شدم این یک مدل مفهومی نیست و بلکه سفینه ای است که فضانوردان آپولو 17 را به سطح کره ماه منتقل کرده است. این تصویر حقیقی مربوط به سفینه 5.4 در 4.26 در 4.05 متری است. در ادامه اطلاعات بیشتری در رابطه با این سفینه و افرادی که با آن به سطح ماه سفر کردند مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

فضانواردانی که با این سفینه به کره ماه سفر کردند Eugene Cernan و Harrison Schmitt نام دارند که توسط آپولو 17 از مدار  زمین خارج شدند. در واقع سه نفر به همراه آپولو 17 از مدار زمین خارج شدند ولی دو نفر از آنها به همراه این سفینه به سطح ماه سفر کردند. Ronald Evans  شخص سوم و خلبان آپولو بوده است.

یکی از مهمترین موارد در نظر گرفته شده در طراحی این سفینه، ایجاد حداکثر فضا ممکن در داخل آن برای زندگی فضانوردان است. همچنین فضای کافی برای حمل نمونه هایی از سنگ های سطح کره ماه برای برگشت به زمین نیز در نظر گرفته شده است.

سفینه از آلیاژ های مستحکم و بسیار سبک ساخته شده و وزن این سفینه به همراه موتور، سوخت و بدنه آن حدود 4,672 کیلوگرم می باشد. شاید باورنکردنی باشد ولی ضخامت بدنه این سفینه تنها 0.3 میلی متر است یعنی بدنه این سفینه به باریکی یک کاغذ می باشد.

آپولو 17 آخرین سفر انسان به خارج از مدار زمین و صور فلکی تا به امروز است.

منبع: Gizmodo

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات