Dell تبلت 10 اینچی با Windows 8 و پردازنده Core i5 تولید می کند

سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
Dell در حال ساخت تبلت 10 اینچی با پردازنده قوی Core i5 اینتل است. این تبلت که با نام رمز Peju معرفی شده قرار است با سیستم عامل Windows 8 عرضه شود. صفحه نمایش 10 اینچی این تبلت وضوح تصویر FULL HD خواهد داشت. در حال حاضر بالاترین وضوح تصویر تبلت ها 1280x1024 است و به این ترتیب این تبلت علاوه بر پردازنده فوق العاده قوی، نمایشگر منحصربه فردی نیز خواهد داشت. در ادامه جزئیات بیشتری در رابطه با Peju مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

تا به امروز Dell تنها دو تبلت Streak 5 و Streak 7 را با سیستم عامل اندروید تولید کرده است. Streak 5 با صفحه نمایش 5 اینچی بیشتر شبیه به یک تلفن هوشمند با صفحه نمایش بزرگ می باشد، تبلت Streak 7 نیز یک تبلت کوچک است. هیچ کدام از دو تبلت قبلی Dell معروف و محبوب نشدند و فروش قابل ملاحظه ای نیز نداشتند.

اما این بار Dell قصد دارد یک تبلت متفاوت با صفحه نمایش 10 اینچی و وضوح تصویر 1920x1080 پیکسل تولید کند. این تبلت شاید اولین تبلت با صفحه نمایش FULL HD باشد. پردازنده این تبلت قرار است از خانواده Core i5 اینتل Sandy Bridge باشد، حافظه RAM آن 4GB و حافظه ذخیره سازی آن نیز از نوع SSD و با ظرفیت 64GB و 128GB خواهد بود. از دیگر امکانات این تبلت می توان به 2 پورت USB، یک پورت HDMI، یک پورت mini VGA، کارت خوان microSD، دوربین 1.3 مگاپیکسلی در جلو و یک دوربین 5 مگاپیکسلی در پشت اشاره کرد.

این تبلت همچنین دارای مودم 4G و 3G است و از هر دو شبکه پشتیبانی خواهد کرد.

سیستم عامل Peju قرار است ویندوز 7 باشد ولی بلافاصله پس از عرضه Windows 8 بروز خواهد شد. وزن آن نیز 860 گرم اعلام شده است.

در واقع این تبلت Dell، تبلت ها را به هدف اصلی آن ها یعنی جایگزین شدن با کامپیوترهای شخصی، نزدیک می کند، پردازنده قوی، حافظه ذخیره سازی بالا، انواع مختلف پورت ها و سیستم عامل Windows 8 سازگار با صفحه لمسی تبلت ها، همگی نشان از یک تبلت ایده آل را می دهند.

منبع: DVice

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات