گوگل قالب جدید Gmail را معرفی کرد

جمعه ۱۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
گوگل ظاهر سرویس محبوب پست الکترونیکی خود، Gmail را تغییر داد. گوگل اعلام کرد که کاربران می توانند درصورت تمایل از قالب قبلی استفاده کنند و یا قالب جدید و جذاب را امتحان کنند. برخلاف قالب های قبلی Gmail، رنگ بندی نوار آدرس کاملا تغییر کرده است. دکمه های مهم مانند Compose و یا Search نیز بزرگتر و مشخص تر شده اند. تغییرات جدید Gmail در راستای یکسان سازی تمام سرویس های گوگل با شبکه اجتماعی +Google اعمال شده است. در ادامه روش فعال سازی قالب جدید را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

برای فعال سازی قالب های جدید گوگل برروی دکمه Option در گوشه سمت راست بالای Gmail کلیک نموده و سپس Mail Setting را انتخاب کنید قالب های Gmail در تب Themes قرار دارند. دو قالب جدید Gmail که امروز صبح توسط گوگل معرفی شدند، Preview و Preview Dense نام دارند که در انتهای لیست قرار داده شده اند. با انتخاب هر کدام از این دو قالب طراحی جدید گوگل را تجربه خواهید کرد.

در قالب جدید Gmail، دکمه Compose از رنگ خاکستری به قرمز تغییر کرده و ابعاد آن نیز بزرگتر شده است. حاشیه و لبه های صفحه نیز تغییر شکل یافت هاند و رنگ کلی صفحه نیز شفاف تر شده است. باقی دکمه های Gmail تغییر کرده اند تا کاربر راحتر به آنها دسترسی داشته باشد.

تغییرات اعمال شده در Gmail علاوه بر یکسان سازی ظاهر این سرویس با +Google باعث شده تا استفاده از Gmail در ابزارهای موبایل مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها ساده تر شود. لمس دکمه های جدید در ابزارهای صفحه لمسی راحتر شده است.

Gmail_Redesign1_6-2011

گوگل اعلام کرده که به زودی قالب های دیگر با ترکیب جدید و رنگ بندی تیره را تولید و عرضه خواهد کرد.

گوگل علاوه بر Gmail، طراحی سرویس تقویم (Calender) خود را نیز تغییر داده است و قرار است سرویس های دیگر خود را نیز براساس استانداردهای جدید شرکت تغییرشکل دهد.

منبع: CNet

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات