سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری فورد در فناوری ربات لیزری

جمعه ۱۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۳
مطالعه 1 دقیقه
شرکت خودروسازی فورد برای تجهیز کارخانه های خود به ربات های لیزری حدود 100 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است. بکار گیری ربات های جدید باعث می شود خودروهای تولیدی فورد در سال 2012 با کابین های زیباتر عرضه شوند. ربات های لیزری جدید دقت بالاتری در برش ها دارند و در نتیجه کابین های تولیدی سطوح بسیار نرم تر و بدون نویز خواهند داشت.
تبلیغات

دو کارخانه فورد در Michigan شمال امریکا و Saarlouis آلمان مجهز به فناوری لیزر شده اند و از این فناوری در ساخت خودروهای تولیدی این دو کارخانه استفاده خواهد شد. کارخانه Chicago نیز پس از این دو کارخانه به فناوری لیزر تجهیز خواهد شد.

براساس اعلام فورد، ربات ها برنامه ریزی شده اند تا هر گونه انحرافی را تشخیص داده و در صورت بروز خطا مورد را تصحیح کنند. به عنوان مثال اگر در هنگام مونتاژ کابین، یکی از درهای خودرو به خوبی جای نگرفته باشد و درزها بیش از حد استاندارد باشند ربات مورد را گزارش می دهد و عملیات مونتاژ تا رفع مشکل متوقف می گردد.

دقت ساخت خودروهای فورد پس از بکارگیری فناوری لیزر به میزان قابل توجه ایی افزایش خواهد یافت این فناوری ابعاد قطعات مختلف خودرو را بادقت بسیار بالاتر و بصورت میلی متری اندازه گیری می کند. استفاده از ربات ها اشتباهات انسانی را نیز کاهش خواهد داد.

منبع: CNET

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات