همکاری نادر گوگل با مایکروسافت و یاهو در جستجو

جمعه ۱۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در یک اقدام نادر با رقبای خود مایکروسافت و یاهو در یک پروژه همکاری می کند. این پروژه برای بهبود نحوه جمع آوری اطلاعات وب سایت ها و نحوه نمایش اطلاعات مورد نیاز موتورهای جستجو در وب سایت ها آغاز شده است. این سه کمپانی بصورت مشترک وب سایت Schema.org را برای راهنمایی مدیران وب سایت ها تاسیس کرده اند.
تبلیغات

وب سایت Schema.org حاوی تگ های عمومی HTML است و سه موتور جستجوی برتر دنیا امید دارند وب مسترها به این وب سایت مراجعه کرده و از تگ های اعلام شده در وب سایت های خود استفاده کنند تا موتورهای جستجوی Google, Bing و Yahoo نیز بهتر اطلاعات مورد نیاز را استخراج کنند. همکاری وب سایت ها و استفاده از تگ های اعلام شده به موتور های جستجو کمک می کند تا وب سایت ها را بهتر بشناسند و اطلاعات مندرج در آنها را بهتر جمع آوری کنند.

اگر وب سایت ها از تگ های اعلام شده استفاده کنند اطلاعات بهتر جمع آوری شده و در نتیجه نتایج جستجو دقیق تر و کاملتر نمایش داده خواهند شد. این ارتباط هم برای وب سایت ها و هم برای کاربران موتورهای جستجو مفید خواهد بود.

وب سایت Schema.org حاوی بیش از 100 تگ HTML برای ساختار و دسته بندی اطلاعات است. اگر وب لاگ یا وب سایت دارید حتما به این schema.org سر بزنید و اطلاعات مندرج در آن را با دقت مطالعه نموده و سعی کنید از آنها در وب سایت خود استفاده کنید.

منبع: PC World

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات