اپل در کره به دلیل نقض حق اختراع از سامسونگ شکایت کرد

یک‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
اختلافات بین اپل و سامسونگ این بار در کره جنوبی بالا گرفته است. Apple در کره جنوبی به دلیل "نقض حق اختراع" از سامسونگ-الکترونیک شکایت کرده است. این دو کمپانی بزرگ پیش از این نیز در موارد مختلف از یکدیگر شکایت کرده اند. اپل در اوایل سال جاری ادعا کرد که سامسونگ در طراحی محصولات Galaxy از رابط کاربری iPad و iPhone کپی برداری و تقلید کورکورانه کرده است. سامسونگ نیز در ماه اپریل و پس از شکایت اپل مقابل به مثل کرد و در کشورهای ژاپن، آلمان و کره جنوبی از اپل شکایت کرد.
تبلیغات

وکیل شرکت اپل اعلام کرد: سران دو شرکت هفته گذشته در دادگاهی که در امریکا برگزار شد در رابطه با مرافعه حقوق اختراع و موارد دیگر بحث و گفتگو کرده اند اما با شکایت جدید اپل از سامسونگ به نظر می رسد مذاکره انجام شده به نتیجه نرسیده است.

سخنگوی اپل در کره جنوبی گفته است: "به نظر ما شباهت بسیار زیاد محصولات جدید سامسونگ به iPad و iPhone از طراحی تا رابط کاربری تصادفی نیست حتی بسته بندی محصولات جدید سامسونگ مشابه محصولات اپل است."

سامسونگ یکی از شرکت های موفق در تولید و فروش تلفن های هوشمند به شمار می رود. تلفن های هوشمند Galaxy سامسونگ با سیستم عامل اندروید عرضه می شوند و در حال حاضر جدی ترین رقیب iPhone به محسوب می شوند.

جالب است بدانید که اپل پس از سونی دومین مشتری بزرگ سامسونگ در سال گذشته بوده است در واقع بسیاری از قطعات مورد نیاز محصولات اپل توسط سامسونگ تولید می شوند. اعم قطعات ارائه شده به اپل نیمه هادی ها بوده است.

مشخص نیست اختلافات بین این دو شرکت چه زمان به پایان خواهد رسید ولی اگر هر کدام از این دو شرکت در این جنگ پیروز شوند غرامت سنگینی از دیگری خواهند گرفت.

منبع: GSM Arena

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات