LulzSec ثابت کرد اکثر ما رمز ایمیل های ساده و غیرامن داریم

یک‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
گروه LulzSec طی هفته های اخیر بسیاری از وب سایت های معتبر دنیا از سونی، سگا، نیتنتندو تا سایت های دولتی امریکا مانند CIA را مورد حمله قرار داده و اطلاعات محرمانه برخی را بدست آورده اند. این گروه که شامل هکرهای برجسته دنیا است هفته گذشته، 62,000 آدرس ایمیل را به همراه رمز عبور برای عموم منتشر کردند. با بررسی رمز عبور ایمیل های هک شده می توان درس های مهمی گرفت که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.
تبلیغات

مهمترین درسی که از اقدام اخیر LulzSec می توان گرفت این است که برای ایمیل های خود رمز عبور پیچیده انتخاب کنیم.

LulzSec اولین گروهی نیست که پسورد ایمیل کاربران مختلف را بدست آورده، سال پیش گروه RockYou.com اعلام کرد که 32 میلیون اکانت را که دارای رمز عبور 123456 بوده اند بدست آورده است.

اکثر ایمیل های هک شده توسط LulzSec، رمز عبور 123456 داشته اند پس از آن 123456789 و password از همه بیشتر استفاده شده اند.

رمزهای عبور دیگر که توسط LulzSec هک و منتشر شده اند دارای کلمات رایج مانند romance و یا mystery هستند. همچنین بیش از 20 درصد رمزهای عبور کاربران تنها شامل عدد می باشد.

پس لازم است بدانید که رمز عبور شما می بایست شامل حروف و اعداد باشد و حتما در آن از ترکیب حروف بزرگ و کوچک استفاده شود. در رمز عبور خود می توانید از کارکترهای خاص مانند $,# و یا غیره استفاده کنید. جالب است بدانید که تنها 0.85 درصد از ایمیل های هک شده توسط LulzSec دارای کارکترهای خاص بوده اند.

اگر شما هم برای حساب کاربری یا ایمیل های خود ارزش قائل هستید و دوست ندارید اطلاعات شخصی خود را از دست دهید همین الان رمز خود را به یک عبارت پیچیده تغییر دهید.

منبع: PC World

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات