فایرفاکس 5 تا کمتر از یک هفته دیگر منتشر می شود

پنج‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
موزیلا انتشار زود هنگام فایرفاکس 5 را در دستور کار خود قرار داده است. براساس اعلام این شرکت نسخه نهایی Firefox 5 تا 21 ژوئن یعنی 6 روز دیگر منتشر می شود موزیلا همچنین اعلام کرده که دو ماه پس از انتشار فایرفاکس 5 نسخه 6 این مرورگر را نیز منتشر خواهد کرد.
تبلیغات

موزیلا استراتژی خود را تغییر داده است و سرعت توسعه نرم افزارهای خود را افزایش داده و به این ترتیب نسخه های جدید فایرفاکس زودتر از پیش عرضه می شوند موزیلا امکانات و قابلیت های جدید را بصورت متناوب به نسخه های جدید فایرفاکس اضافه می کند. این شرکت کانال های مختلف تولید نرم افزارهای در حال ساخت خود را: Nightly, Auroa, Beta و Release نام گذاری کرده است. روش جدید موزیلا شبیه استراتژی گوگل برای عرضه نسخه های مختلف Google Chrome است. گوگل نیز کانال های مختلف تولید Chrome را Nightly, Dev, Beta و Stable می نامد. براساس استراتژی جدید موزیلا چرخه تولید هر نسخه از فایرفاکس از Nightly تا Auora و Beta و در نهایت تا Release حدود 18 هفته طول می کشد.

  • Nighty: توسط بخش Mozilla-Central ساخته می شود و هر شب بروز می گردد این نسخه مورد تایید بخش تضمین کیفیت موزیلا نمی باشد.
  • Aurora: توسط بخش Mozilla-Aurora ساخته می شود و هر 6 هفته با Mozila-Centeral همگام می گردد بخش هایی جزئی از این نسخه تایید، تضمین کیفیت موزیلا را کسب می کند.
  • Beta: توسط بخش Mozilla-Beta ساخته می شود و تایید بخش تضمین کیفیت موزیلا برای استفاده کاربران بعنوان نسخه آزمایشی را دارد.
  • Release یا Final: نسخه نهایی است که توسط بخش Mozilla-Release ساخته می شود و تایید بخش تضمین کیفیت برای انتشار بعنوان نسخه نهایی و استفاده کلیه کاربران را دارد.
Mozilla Channels

به این ترتیب نسخه های جدید فایرفاکس برخلاف سابق به سرعت منتشر می شوند به عنوان مثال فایرفاکس 4 تقریبا 2 سال پس از فایرفاکس 3.6 عرضه شد. موزیلا اعلام کرده است که 8 هفته پس از عرضه فایرفاکس 5 نسخه 6 نیز منتشر می شود.

اگر نمی توانید تا انتشار نسخه نهایی فایرفاکس 5 صبر کنید، می توانید نسخه آزمایشی را از وب سایت موزیلا دریافت نمایید. پس از انتشار نسخه نهایی 5 یعنی تا یک هفته دیگر بررسی کامل این مرورگر را در قالب یک مقاله مجزا ارائه خواهیم داد.

منبع: CNET | Mozilla

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات