گوگل امکان جستجوی صوتی را به Chrome اضافه کرد

پنج‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
در کنفراس خبریی که در سانفرانسیکو برگزار شد گوگل بصورت رسمی قابلیت جدید مرورگر وب Chrome را معرفی کرد. گوگل اعلام کرد که امکان جستجوی صوتی را برای کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ ها اضافه کرده است. از این پس کاربران می توانند از طریق Google Chrome جستجوی صوتی داشته باشند و موارد مورد نیاز خود را از طریق میکروفن و صدا در موتور جستجوی گوگل بیابند.
تبلیغات

ارسال دستورات صوتی یکی از محبوب ترین امکانات تلفن های هوشمند اندرویدی است چون کار کردن با کی برد کوچک موبایل ها مشکل است و کاربران ترجیح می دهند دستورات را از طریق صدا ارسال کنند.

گوگل جستجوی صوتی (Voice Search) را به جدیدترین نسخه مرورگر وب Google Chrome و برای کامپیوترهای معمولی نیز اضافه کرده است. برای استفاده از این قابلیت کامپیوتر شما باید به میکروفن مجهز باشد با یک میکروفن معمولی که در اکثر لپ تاپ ها نیز وجود دارد می توان از Voice Search استفاده کرد.

دستورات جستجو می بایست به زبان انگلیسی ارسال شوند. زمانی که وارد وب سایت google.com در جدیدترین نسخه Google Chrome شوید یک آیکان کوچک میکروفن در سمت راست جعبه جستجو مشاهده می کنید با کلیک کردن برروی آن می توانید موارد مورد نظر برای جستجو را از طریق صدا ارسال نمایید.

جستجوی صوتی برای موارد جستجوی بلند و طولانی بسیار مناسب است چون نیازی نیست یک متن چند کلمه ایی را تایپ نمایید در ویدیویی که گوگل به نمایش گذاشت عبارت "weather for Schenectady, New York" جستجو شد.

google-voice-search

گوگل اعلام کرد که در حال بهینه سازی سرویس جستجوی صوتی است تا این سرویس هرچه سریعتر محبوب و همگانی شود. در حال حاضر سرویس Voice Search از بیش 230 میلیارد کلمه انگلیسی که توسط خود کاربران ارسال شده اند استفاده می کند تا صدای کاربران مختلف را به خوبی تشخیص دهد.

ترافیک جستجوی صوتی گوگل نسبت به سال پیش 6 برابر شده است دلیل این افزایش محبوبیت این سرویس در ابزارهای قابل حمل مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها است با محبوب و همگانی شدن این سرویس در کامپیوترهای رومیزی، ترافیک این سرویس بیشتر نیز خواهد شد.

منبع: PC World

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات