اینترنت 1Gbps برای کاربران امریکایی تنها 70 دلار هزینه خواهد داشت

دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
در حال حاضر اینترنت 128 کیلوبیت در ثانیه با محدودیت 2 تا 5 گیگابایت برای کاربران ایرانی حدود 13 هزار تومان هزینه دارد و کاربران عادی نمی توانند اینترنت با سرعت بالاتر داشته باشند مگر اثبات کنند برای مصارف غیررومزه نیاز به اینترنت بیشتر دارند حال اگر بتوانید اثبات کنید، برای اینترنت 512Kbp (بدون محدودیت دانلود) می بایست حدود 70 هزار تومان در ماه هزینه کند. این موارد را در نظر داشته باشید و بدانید که سرویس دهنده اینترنتی Sonic قصد دارد سرویس اینترنت 1Gbps را با قیمت 70 دلار به ساکنین کالیفرنیا ارائه دهد. سرویس 1Gbps دو هزار برابر سریعتر از سرویس 512Kps در ایران است.
تبلیغات

شاید برای یک کاربر خانگی ایرانی دسترسی به اینترنت 1Mbps شبیه به یک رویا باشد چه برسد به اینترنت 1Gbps که واقعا دست نیافتنی است. حال اگر از محدودیت سرعت صرفنظر کنیم و تصور کنیم که یک کاربر ایرانی بتواند یک سرویس 1Gbps در خانه داشته باشد البته نه بصورت اختصاصی بلکه از نوع سرویس اشتراکی که معمولا در سرویس های ADSL استفاده می شود، آنوقت پهنای باند 1Gbps در ایران حدود 140 میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

درحال حاضر اینترنت 105Mbps (مگابیت در ثانیه) در امریکا حدود 200 دلار در ماه هزینه دارد ولی شرکت سرویس دهنده اینترنت Sonic اعلام کرده که قصد دارد قیمت اینترنت را به شدت کاهش دهد و سرویس 1GBps را به شهروندان کالیفرنیا با قیمت بسیار مناسب 70 دلار عرضه کند.

مدیرعامل شرکت Sonic معتقد است امکان ارائه سرویس پرسرعت اینترنت با قیمت پایین وجود دارد و در این حالت نیز باز هم شرکت های ارائه دهنده سرویس های اینترنتی سود خواهند کرد.

Sonic از سال 1994 در زمینه ارائه سرویس های اینترنتی فعال است این شرکت زمانی که با  گوگل برای ارائه سرویس اینترنت به دانشگاه سندفورد و تامین اینترنت موتور جستجوی گوگل همکاری کرد، معروف شد. این شرکت در طول سرویس دهی خود همواره خدمات پایداری به مشتریان ارائه داده است و در حال حاضر قصد دارد پهنای باند 1Gbps را به کاربران خانگی ارائه کند. در حال حاضر حداکثر پهنای باند کاربران معمولی در امریکا 40Mbps است که از طریق خطوط DSL ارائه می شود.

ارائه سرویس 1Gbps نیازمند کشیدن خطوط فیبر نوری مجزا به خانه ها است. هزینه خطوط فیبر نوری به مشتریان خانگی طی چند سال بصورت اقساط گرفته خواهد شد. پس از عرضه سرویس 1Gbps قیمت سرویس ها با سرعت کمتر به شدت کاهش خواهد یافت.

منبع: Maximum PC

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات