Computex 2011: اینتل وعده نت بوک های زیر 200 دلار را داد

چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
اینتل در چشن سه سالگی پردازنده های Atom اعلام کرد که 100 میلیون پردازنده Atom به فروش رسانده است. اینتل همچنین اعلام کرد قصد دارد قیمت پردازنده های Atom را کاهش دهد تا تولید کننده ها بتوانند نت بوک های زیر 200 دلار تولید کنند. اما قیمت پایین پردازنده ممکن است باعث کاهش بازده و سرعت نت بوک ها شود.
تبلیغات

فروش 100 میلیون پردازنده Atom بدین معناست که حدود 100 میلیون نت بوک و تبلت با پردازنده Atom تولید شده است.

پردازنده تک هسته ایی Atom N435 با فرکانس 1.33GHz و حافظه Cache داخلی با ظرفیت 512MB از پردازنده های فعلی Atom نیز ضعیف تر است. مهمترین مشکل کاربران سرعت پایین نت بوک هاست. حال با عرضه N435 که از پردازنده های قبلی Atom نیز ضعیف تر است این مشکل بیشتر احساس خواهد شد. نت بوک فوق العاده باریک و 200 دلاری Asus Eee PC X101 که پیش تر معرفی شد نیز به پردازنده N435 مجهز شده است.

اما اینتل وعده داده که پردازنده بعدی این سری، Atom N450 و Atom N455 با سرعت بیشتر و فرکانس بالاتر 1.66GHz عرضه خواهند شد.

اینتل همچنین وعده داده است که قیمت نت بوک های جدید به زیر 250 دلار کاهش یابد به این ترتیب همه می توانند علاوه بر کامپیوتر شخصی خود یک نت بوک 10 اینچی سبک نیز داشته باشند.

اینتل برای رفع سرعت پایین نت بوک ها در سیستم عامل ویندوز، نت بوک های جدید را با سیستم عامل Meego و نرم افزارهای مخصوص آن عرضه خواهد کرد. در نمایشگاه Computex 2011 علاوه بر Asus که نت بوک X101 را معرفی کرد نت بوک های دیگری همچون Samsung N100, Lenovo IdealPad S100 و Aspire One Happy 2 نیز با پردازنده N435 و سیستم عامل Meego معرفی شدند.

Meego سیستم عامل مبتنی بر لینوکس است که توسط اینتل و نوکیا توسعه داده شده است. این سیستم عامل برای انجام امور سریع و ساده طراحی شده و بیشتر در ابزارهای موبایل به کار می رود.

همانطور که می دانید فروش نت بوک ها پس از ورود تبلت ها رو به کاهش است چون قدرت نت بوک ها و تبلت ها تقریبا یکسان است و در عوض تبلت ها با صفحه چندلمسی و جذاب، مخاطبین بیشتری را به سمت خود جذب کرده اند. اما اینتل با کاهش قیمت نت بوک ها قصد دارد فروش نت بوک ها را افزایش دهد. از طرف دیگر اینتل برای مقابله با تبلت ها نوت بوک های فوق العاده باریک با نام Ultrabook را معرفی کرده است که 40 درصد باریکتر از نوت بوک های فعلی خواهند بود.

منابع: PC World | Engadget

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات