اپل عنوان با ارزش ترین برند دنیا را از آن خود کرد، گوگل جا ماند

گوگل در سال گذشته باارزش ترین برند دنیا بود ولی براساس گزارش Millward Brown در سال 2011 ارزش برند اپل از 83 میلیارد دلار به 153 میلیارد دلار افزایش یافته است بدین ترتیب برند گوگل که 111.5 میلیارد دلار ارزش دارد بعد از اپل و در جایگاه دوم باارزش ترین برند های دنیا قرار گرفته است. در ادامه جزئیات بیشتر و لیست 100 برند باارزش دنیا را مشاهده خواهید کرد.

گوگل و اپل دارای مدل های مختلف تجارت (Business Model) هستند، تمرکز گوگل بر ارائه سرویس های آزاد و باز است ولی الگوی اپل برخلاف گوگل و بر پایه "یکپارچه سازی" است. تمام محصولات اپل مانند iPhone, iPod یا iPad دارای طراحی و رابط کاربری یکسان و ساده ایی هستند و اگر شخصی با هر کدام از وسایل اپل کار کرده باشد با دیگری نیز به راحتی کار می کند. بدون شک الگوی یکپارچه (integrated Model) اپل در موفقیت و رشد این برند تاثیر بسیاری داشته است.

رتبه بندی BrandZ Top 100 Valuable براساس کمیت مصرف کننده و تجزیه و تحلیل مالی است. برنده های بررسی شده در این رتبه بندی در 13 بخش مختلف مانند، فناوری و ارتباطات، پوشاک و غیره دسته بندی شده اند.

در 10 برند اول این رتبه بندی، 6 برند در زمینه فناوری و ارتباطات فعالیت می کنند، IBM بعد از اپل و گوگل در رتبه سوم قرار دارد و مایکروسافت و AT&T نیز به ترتیب در رتبه 5 و 7 قرار گرفته اند. رتبه نهم نیز متعلق به شرکت سرویس دهنده موبایل در چین است.

شبکه اجتماعی فیس بوک نیز با 246% درصد رشد وارد رتبه بندی BrandZ شده است و توانسته جایگاه 35 را از آن خود کند.

لیست کامل 100 برند باارزش دنیا را در این آدرس مشاهده نمایید.

منبع: PC World

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده