کنسول بازی Lenovo با نام iSec در چین عرضه می شود

شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
Lenovo قصد دارد در نیمه دوم سال 2011، کنسول بازی خود را با نام iSec و در جهت رقابت با XBOX 360, PlayStation 3 و Wii وارد بازار کند. البته در حال حاضر دولت چین فروش کنسول های بازی را ممنوع کرده است. ولی iSec تنها با بازی های ورزشی و مربوط به سلامت خانواده عرضه می شود تا رضایت دولت چین را جلب کند. iSec مجهز به فناوری مشابه Kinect مایکروسافت است.
تبلیغات

iSec توسط شرکت Bejing eedoo Technology ساخته می شود. این شرکت توسط Lenovo تاسیس شده و در حال حاضر بزرگترین تولید کننده کامپیتور شخصی در چین است. پیش تر این کنسول با نام رمز eBox معرفی شده بود ولی قرار است با نام iSec (مخفف Sports Entertainment Center) وارد بازار گردد.

iSec دارای ابزاری مشابه به Kinect مایکروسافت است این ابزار از فناوری تشخیص حرکت استفاده می کند یعنی حرکات بازیکن توسط دوربین خوانده شده و سپس به دستورات بازی تبدیل می شود. iSec همانند Kinect می تواند دستورات را با اشاره و حرکت دست و پای کاربر دریافت کند.

اکثر بازی هایی که برای iSec معرفی شده اند برروی ورزش های مختلف تمرکز دارند در بین بازی های معرفی شده، بازی برای نرمش کردن و حتی بازی مخصوص ورزش های رزمی چینی به چشم می خورد. باقی بازی ها نیز در دسته بازی های داستانی ورزشی قرار دارند.

iSec همچنین می تواند به عنوان یک وسیله چند رسانه ای عمل کند. با iSec می توان فیلم تماشا کرد، صفحات وب را مرور کرد و یا توسط میکروفن آهنگ خواند.

iSec به تقلید از Wii بدنبال جذب خانواده هاست و بر سلامت و سرگرمی تمرکز کرده است. قرار است بازی های این کنسول توسط تولیده کننده های چینی، امریکای شمالی و اروپایی ساخته شوند.

Jack Luo مدیرعامل Eedoo در رابطه با فروش کنسول iSec در کشورهای دیگر گفته است: زمانی که 1 میلیون دستگاه از iSec را در چین بفروش رساندیم آن را وارد بازار جهانی خواهیم کرد.

چین بازار بسیار بزرگی برای بازی های کامییوتری است ولی تولید کننده های بزرگ کنسول های بازی مانند مایکروسافت، سونی و نیتندو نتوانستند فروش بالایی در این کشور داشته باشند چون دولت چین فروش کنسول های آنها را ممنوع کرده است. دولت چین معتقد بود این ابزارهای به جوانان صدمه می زند. مایکروسافت به امید فروش XBOX 360 در چین، هنوز در حال مذاکره با دولت چین است. سونی نیز تلاش می کند تا PlayStation را در چین به فروش برساند. به همین دلیل و برای کسب رضایت دولت چین، iSec تنها با بازی های ورزشی و بازی هایی مربوط به سلامت خانواده، عرضه خواهد شد.

منبع: PC World

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات