چگونه رمزعبورهای پیچیده بسازیم و آنها را از یاد نبریم

چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۴
مطالعه 3 دقیقه
اگر رمز عبور ایمیل شما Hack شود و یا لو برود، امنیت کلیه اطلاعات شخصی شما به خطر می افتد. کسی که رمزعبور ایمیل شما را داشته باشد می تواند با زدن دکمه I Forgot My Password در هر سایتی، به حساب بانکیتان، رمز عبور سایر ایمیل هایتان و سایر Password های شما در سایر وب سایت ها دست یابد. بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از این مسئله، ساخت رمز عبور های پیچیده و استفاده از نرم افزار LastPass برای به خاطر سپردن آنهاست.
تبلیغات

استفاده از یک رمزعبور مشخص برای همه حساب های Online کمی وسوسه برانگیز است. ولی باید این نکته را در نظر داشته باشید که با این روش، اطلاعات شما امنیت بسیار پایینی داشته و در صورتی که یکی از رمز های عبور شما لو برود، همه حساب هایتان در خطر خواهد بود. اکنون زمان آن رسیده که رمز عبور های خود را به روز کنید و امنیت خود را در محیط وب بالا ببرید.

برنامه های Password Management به شما اجازه می دهند رمز عبور های متعدد و منحصر به فرد را همواره همراه خود داشته باشید. بدون اینکه کسی به آنها دسترسی داشته باشد یا شما آنها را فراموش کنید.

LastPass یکی از انواع این برنامه هاست که شما می توانید آن را به راحتی روی Browser خود نصب کنید و بدون نگرانی Password های منحصر به فرد بسازید. این برنامه با انواع Browser ها سازگار است.

شما می توانید این Add-on را روی مرورگر FireFox خود به طریقی که آموزش داده شده است، نصب کنید.

ابتدا به منوی Tools و سپس Add-on بروید یا از دکمه های Ctrl+Shift+A استفاده کنید. افزونه LastPass را جست و جو کنید و روی مرورگر خود نصب کنید.

how-to-work-with-last-pass3

روی عبارت Create an account کلیک کنید و اطلاعات خواسته شده را در فرم باز شده درج کنید تا اکانت شما ساخته شود. اکنون می توانید با اکانت خود Login شوید و رمز عبور های خود را در LastPass ذخیره کنید.

زمانی که شما در سایتی نام کاربری و رمز عبور را برای وارد شدن به سایت وارد می کنید، یک Pop-Up در بالای سایت مشاهده می کنید که از شما می پرسد آیا دوست دارید رمز عبور خود را Save کنید. با استفاده از دکمه Save Site این رمز عبور در DataBase برنامه LastPass ذخیره می شود. بعد از این کار Password شما روی Server امن LastPass ذخیره می شود و با نصب این افزونه روی هر مرورگری می توانید Passworld های خود را به آسانی بازیابید.

how-to-work-with-last-pass2

از این پس با نصب این افزونه بر روی هر مرورگری در هر جای دنیا و روی هر کامپیوتری می توانید کلیه رمز عبور ها و نام کاربری های خود را بازیابی کنید.

این افزونه روی Browser های مختلف قابل نصب است و می توانید با استفاده از یک اکانت، رمزعبور های خود را روی همه Browser ها و در همه PC ها بازیابی کنید.

منبع: pcworld

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات