مایکروسافت 5 دلار بابت فروش هر تلفن اندرویدی از HTC دریافت می کند

شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت بابت فروش هر تلفن اندرویدی HTC مبلغ 5 دلار دریافت می کند، HTC تا به امروز حدود 30 میلیون گوشی اندرویدی به فروش رسانده که در نتیجه 150 میلیون دلار درآمد برای مایکروسافت به همراه داشته است. برآورد می شود، مایکروسافت تا به امروز حدود 2 میلیون گواهی Windows Phone 7 صادر کرده باشد اگر مایکروسافت بابت هر گوشی Windows Phone 7 مبلغ 15 دلار هم دریافت کرده باشد درآمد مایکروسافت از WP7 حدود 30 میلیون دلار خواهد بود که بسیار کمتر از درآمد این شرکت بابت فروش تلفن های اندرویدی HTC است. حال چرا HTC مجبور است بابت فروش هر تلفن اندرویدی خود 5 دلار به مایکروسافت پرداخت کند؟
تبلیغات

اگر شما یک تلفن HTC با سیستم عامل اندروید بخرید مایکروسافت و استیو بالمر (مدیرعامل مایکروسافت) از شما تشکر خواهند کرد. به نظر عجیب می رسد چون مایکروسافت و سیستم عامل Windows Phone 7 یکی از رقبای سیستم عامل اندروید گوگل به شمار می روند. اما براساس گزارش Horace Deiu این مبلغ به دلیل حل و فصل ثبت اختراع به مایکروسافت پرداخت می شود:

مایکروسافت 5 دلار بابت فروش هر تلفن HTC با سیستم عامل Android دریافت می کند. HTC این مبلغ را به دلیل حل و فصل ثبت اختراع و به دلیل نقض قوانین حق مالکیت معنوی به مایکروسافت پرداخت می کند.

مایکروسافت از تولید کننده های دیگر تلفن های هوشمند اندرویدی نیز ادعای خسارت کرده است و بدنبال کسب درآمد 7.50 تا 12.50 دلار بابت هر گوشی است.

ممکن است در حال حاضر تولید کننده های دیگر نیز چنین مبلغی را به مایکروسافت پرداخت کنند ولی تنها HTC این موضوع را فاش کرده است. از دیگر شرکت هایی که پیش از ساخت گوشی های اندرویدی با مایکروسافت برای ساخت گوشی های ویندوزی همکاری می کردند می توان به ال جی، سامسونگ اشاره کرد. ممکن است این شرکت ها نیز مجبور به پرداخت مبلغ اینچنینی به مایکروسافت شوند.

منبع: ZDNet

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات