معرفی ابزارهای جالب و غیرعادی ژاپنی

پنج‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۶
مطالعه 7 دقیقه
ژاپنی ها ابزارهای عجیب و غریبی می‌سازند که به ظاهر احمقانه هستند، اما در نگاه بسیاری خارق‌العاده به نظر می‌رسند.
تبلیغات

ژاپنی ها طی دهه های اخیر قدرت خود را در فناوری نشان داده اند. بسیاری از ما نمی توانیم بدون ابزارهای ساخته یا اختراع شده ژاپنی مانند واکمن سونی، دوربین فیلم برداری یا رادیوی ترانزیستوری زندگی کنیم اما بعضی اوقات ژاپنی ها ابزارهای عجیب و غریبی می سازند که به نظر احمقانه می رسند. در ادامه مثال های جالبی از گجت های ژاپنی که ممکن است تنها توسط ژاپنی ها ساخته شوند را مشاهده خواهید کرد.

این مقاله در 11 صفحه تهیه شده و در هر صفحه یک گجت ژاپنی به همراه اطلاعات، تصاویر و ویدویی مربوطه معرفی گردیده است.

ساعت مچی Sensai : مدرن ولی مرموز

Sensai Watch

ساعت Kisai Sensai Alloy فراتر از یک ساعت مچی است. این ساعت دارای طراحی واقعا هنرمندانه ایی است اما کار کردن با آن سخت است. جنس بدنه آن آلومینومی است و از LED های رنگی برای نشان دادن ساعت استفاده می کند. قیمت Sensai Alloy حدود 162 دلار است.

این ساعت چطور کار می کند؟ LED های قرمز ساعت، LED های سبز هر کدام 5 دقیقه و LED های زرد هر کدام یک دقیقه را نشان می دهند حالا برای دانستن ساعت باید تعداد LED های سبز را در 5 ضرب و سپس بعلاوه تعداد LED های زرد کنید عدد بدست آمده دقیقه است ساعت را نیز با شمارش LED های قرمز بدست خواهید آورد.

شاید برای دانستن زمان با این ساعت مچی مجبور باشید از ماشین حساب استفاده کنید!

HRP-4C ربات آدم نما

hrp4c_robot

HRP-4C یک ربات ژاپنی است که بسیار شبیه به انسان ساخته شده است. این ربات قادر است حرکت و یا صحبت کند البته هنوز قادر نیست با انسان صحبت کند ولی براساس برنامه هایی که به آن داده شده می تواند حرکت یا صحبت کند و یا حتی برقصد. ظاهر این ربات شبیه زن های ژاپنی است و ممکن است به عنوان مدل لباس در نمایشگاه ها استفاده شود.

این ربات حتی قادر است انگشتان خود را حرکت دهد. هنگام راه رفتن نیز می توانند تعادل خود را حفظ کند تا زمین نخورد.

HRP-4C در لابراتوار دانشگاه IRT توکیو ساخته شده و اولین بار در نمایشگاه Digital Content EXPO 2009 به نمایش درآمد.

Tutuki Bako: به این جعبه سیخونک بزنید

214717-606-x-406-3_slide

از Angry Bird خسته شده اید؟ Tuttuki Boko یا Poking Box (جعبه سیخونک) ممکن است شما را سرگرم کند. اگر انگشت خود را به داخل این جعبه 50 دلاری وارد کنید، معادل دیجیتالی انگشت شما در نمایشگر جعبه نمایش داده می شود و کارکترهای نمایش داده شده در صفحه نیز به حرکت انگشتان شما واکنش نشان می دهند.

شما می توانید پرنده دیجتالی نمایش داده شده را مجبور به حرکت کنید و یا او را اذیت کنید تا عصبانی شود خوشبختانه این پرنده انگشت شما را گاز نمی گیرد.

Honda U3-x: تک چرخه

Honda U3-X

تک چرخه U3-x هوندا 10 کیلوگرم وزن و حدود 6 کیلومتر در ساعت سرعت دارد. کاربر می تواند روی صندلی آن بنشیند و به هر سمتی که بخواهد تغییر مسیر دهد. U3-X هنوز بصورت نمونه آزمایشی است و تولید انبوه نشده است.

باتری قابل شارژ داخلی U3-x از نوع لیتوم است و قادر است یک ساعت کار کند شارژ مجدد آن نیز از طریق اتصال به برق شهر انجام می شود ابعاد کوچک و وزن مناسب این تک چرخه باعث شده براحتی قابل حمل باشد و در مکان های مختلف استفاده شود. ارتفاع آن نیز به اندازه ای است که کاربر می تواند زمانی که برروی آن نشسته با افراد دیگری که برروی صندلی معمولی نشسته اند و یا در کنار شخص در حال حرکت هستند چشم به چشم صحبت کرد.

RIC Android: از تلفن هوشمند به ربات

RIC Android یک ربات دوپا است که شبیه به کارکتر اندروید ساخته شده است. RIC Android اولین بار در نمایشگاه Google Developer Day 2010 در توکیو به نمایش گذاشته شد. این ربات با سیستم عامل اندروید کار می کند. این ربات ژاپنی توسط شرکت های RT Corporation و Brilliant Service ساخته شده است. همانطور که در ویدیو مشاهده خواهید کرد RIC Android خیلی خوب حرکت نمی کند.

Fridgeezoo: موجود سرد پیغام گو

Fridgeezoo

هر بار که در یخچال را باز می کنید Fridgeezoo به شما لبخند زده و به ژاپنی سلام می کند و به شما اعلام کند که هر چه زودتر در یخچال را ببندید تا انرژی هدر نرود. پنگوئن، شیرماهی و فوک Fridgeezoos هر کدام 50 دلار قیمت دارند.

HAL: لباس روباتیک مرد آهنی

hal

ژاپنی ها لباس نقش اول فیلم Iron Man را ساخته و Tony Stark را وارد واقعیت کرده اند. این لباس اسلحه ندارد و نابود کننده نیست. اما HAL قادر است قدرت انسان را 2 تا 10 برابر افزایش دهد. در حال حاضر از HAL برای افراد ناتوان و از کار افتاده استفاده می کنند افرادی که بدلیل مشکلاتی نظیر قطع نخاع و یا ناتوانی عضله توان خود را از دست داده اند.

دوربین با 158 لنز: رکورد دار گینس

world_record_camera_158_eyes

این دوربین آزمایشی با 158 لنز توسط Nagoya Institute of Technology ساخته شده است. این دوربین برای ضبط تصاویر سه بعدی از چندین زاویه مختلف ساخته شده است. این دوربین رکورد گینس برای ابزار پیشرفته با بیشترین لنز را به نام خود ثبت کرده است.

کلاه توشیبا: نهایت لذت بازی

toshiba_helmet

کلاه آهنی توشیبا یکی از بهترین گزینه ها برای کسب لذت بیشتر در بازی هاست. این کلاه 2.7 کیلوگرمی تصاویر نمایشگر را بصورت 360 درجه نمایش می دهد و مناسب تماشای فیلم و یا بازی است.

FaceBank: قلک رباتیک

FaceBank

FaceBank یک قلک رباتیک با ظاهر شبیه به صورت انسان است. این قلک دارای یک سنسور تشخیص حرکت است و زمانی که سکه را در جلوی آن حرکت دهید دهان قلک باز می شود تا سکه را قورت دهد. FaceBank در رنگ و طرح های مختلف بین 30 تا 80 دلار قیمت دارد.

Mini Switch: کنترل کننده زبانی

mini_switch

محققین دانشگاه Osaka ژاپن در حال کار برروی پروژه ایی هستند که دستورات را از طریق چشمک زدن، حرکت دادن زبان و یا شکلک های صورت به پخش کننده موسیقی یا وسایل الکترونیکی دیگر ارسال می کند. این طرح اصلا مسخره نیست! تصور کنید که به ناخوداگاه یکی از چشمانتان بسته شود آنوقت ماشین لباس شویی خانه شروع بکار می کند.

منبع: PC World

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات