با سیستم Smart AR سونی به دنیای مجازی سفر کنید

دوشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
سونی با نمایش دمویی که آن را در ادامه مشاهده می کنید، نشان داد که در زمینه تحقق AR و پیاده سازی پروژه SmartAR بسیار کوشا و موفق است. در این ویدئو مشاهده خواهید کرد که سونی چگونه تعجب بینندگان را بر می انگیزد و حتی عده ای را در مورد دنیای واقعی و مجازی به شک می اندازد. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد AR و ویدئوی Demo سونی ارائه خواهیم کرد.
تبلیغات

مبحثی که این روزها در مورد آن صحبت می شود، AR است. AR که مخفف Agumented Reality است به معنای نزدیک شدن به دنیای واقعی و از بین بردن مرز واقعیت و دنیای مجازی است.

این روز ها بیشتر کمپانی های تولید کننده بازی تلاش می کنند تا حد ممکن AR را در بازی های خود پیاده سازی کنند تا با نزدیک کردن دنیای واقعی به مجازی هیجان را برای گیمر ها بیشتر کنند. از کنسول ها و کنترلر هایی که بیشتر در این زمینه موفق بوده اند می توان به کنسول Sony PS3 به همراه کنترلر Move و کنسول Xbox به همراه کنترلر Kinect اشاره کرد. کاربران زمانی که از این کنسول ها استفاده می کنند بیش از پیش درگیر بازی می شوند. زیرا حرکت آنها منجر به حرکت شخصیت بازی می شود و عکس العمل هایشان نقش مهمی را در بازی ایفا می کند. به این ترتیب تمام حواس گیمر به حرکاتش است و درواقع خیلی بیشتر از زمانی که تنها از دکمه ها استفاده می کند، درگیر بازی می شود.

این بار سونی قصد دارد تکنولوژی AR را به صورت کاملا پیشرفته تر به بازار عرضه کند. در تکنولوژی AR سونی همه اشیا قابل تشخیص هستند و در تولید تصاویر مجازی و حرکت آنها نقش اساسی دارند. علاوه بر این فناوری سه بعدی نیز به AR سونی اضافه شده تا بیش از پیش بتواند کاربر را به دنیای مجازی نزدیک کند.

سونی برای نشان دادن پیشرفت خود در دستیابی به AR ویدئویی عرضه کرده که مشاهده آن شما را هیجان زده می کند. در این ویدئو مشاهده می کنید که سونی با به کار گیری تکنولوژی جدیدی که آن را SmartAR نامیده، قادر است تمام اشیا را در دنیای مجازی تشخیص دهد.

به طور مثال زمانی که توپ مجازی از داخل لیوان واقعی خارج می شود، می تواند کتاب روی میز را تشخیص دهد و با تغییر زاویه کتاب، مسیر توپ نیز تغییر می کند. علاوه بر این پرندگان با استفاده از تکنولوژی SmartAR سونی ظاهرا در هوا پرواز می کنند.

به نظر شما دنیای بازی ها با به کار گیری AR چگونه تغییر خواهد کرد. به زودی شما تمام هیجان بازی را در دنیای مجازی احساس خواهید کرد.

منبع: Engadget

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات