گوگل مشکل امنیتی تماس و تقویم اندروید را رفع کرد

شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۳
مطالعه 1 دقیقه
حفره امنیتی اندروید در نحوه ارسال و دریافت اطلاعات گزارش شده بود که هکرها را قادر می ساخت به اطلاعات کاربران این سیستم عامل دسترسی داشته باشند.
تبلیغات

گوگل کمی بعد این مشکل امنیتی را مرتفع کرد و در قالب بروز رسانی برای این سیستم عامل عرضه کرد. به کاربران اندروید پیشنهاد شده است هرچه زودتر سیستم عامل تلفن یا تبلت خود را بروز رسانی کنند.

اطلاعات تماس ها و تقویم کاربر در زمان اتصال به سرویس‌های گوگل (داستان برند گوگل) یا غیر گوگلی و در شبکه‌های غیرامن بدون رمزگذاری ارسال یا دریافت می‌شد.

سخنگوی گوگل در این رابطه گفته است: "ما نسخه بروز رسانی را برای سیستم عامل اندروید منتشر کرده ایم که مانع مشکلات امنیتی حین ارسال و دریافت اطلاعات می‌شود و از دسترسی نرم افزارهای مخرب به اطلاعات تماس و تقویم کاربران جلوگیری می‌کند."

ُSophos، بزرگ‌ترین تشکیلات امنیتی این مشکل سیستم عامل اندروید را تأیید کرده و بیان کرده بود اطلاعات اکثر کاربران اندرویدی در خطر است.

محققین آلمانی که این حفره امنیتی اندروید را کشف کرده‌اند مشکلات احتمالی زمان دسترسی به سرویس همگام‌سازی Picasa را نیز اعلام کرده بودند. اما هنوز مشخص نیست که این مشکل مرتفع شده باشد.

به هر حال اگر تلفن یا تبلت اندرویدی دارید هرچه سریع‌تر به اینترنت متصل شده و سیستم عامل خود را بروز رسانی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات