سونی از کاربران PSN عذرخواهی کرد و یک ماه سرویس مجانی به آنها هدیه داد

دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
Kazuo Hirai مدیرعامل Sony Computer Entertainment دو هفته پس از هک شدن شبکه آنلاین PlayStation Network در کنفرانس خبری شرکت کرد و در مورد مشکل بوجود آمده صحبت کرد. مدیرعامل سونی در مقابل حاضرین کنفرانس خبری سر تعظیم فرود آورد و بابت مشکل بوجود آمده عذرخواهی کرد. هنوز مشخص نیست هکرها چه میزان از اطلاعات 77 میلیون کاربر این شبکه را بدست آورده اند.
تبلیغات

Hirai در این رابطه گفت: هنوز کاملا مشخص نیست که هکرها به کدامیک از اطلاعات کاربران دست یافته اند ولی بعید است که آنها به اطلاعات کارت های اعتباری دست یافته باشند چون پس از گذشت دو هفته هنوز شکایتی دراین باره اعلام نشده است.

او همچنین اعلام کرد که بسیاری از سرویس های سونی برای کاربران PlayStation مجددا در این هفته راه اندازی خواهند شد، اولین سرویس های PSN که زودتر از باقی سرویس ها و در همین هفته باز خواهند گشت، اجرای بازی های آنلاین PlayStation 3 و PlayStation Portable خواهد بود. سونی همچنین قصد دارد فروشگاه های آنلاین PlayStation را نیز طی یک ماه آینده فعال کند.

دسترسی هکرها به اطلاعات شخصی کاربران PSN در 17 تا 19 آپریل اتفاق افتاده است ولی سونی این موضوع را تا تاریخ 26 آپریل از 77 میلیون کاربر خود پنهان کرده بود و کاربران نمی دانستند که ممکن است اطلاعات شخصی آنها مانند نام، آدرس، ایمیل، تاریخ تولد، نام کاربر، اطلاعات کارت های اعتباری و غیره به دست هکرها افتاده باشد. همین پنهان کاری سونی ممکن است باعث شکایات مختلف شود.

سونی تدابیر امنیتی بسیاری را به شبکه PSN اضافه کرده است و شبکه جدید با امنیت بالاتری اجرا خواهد شد. همچنین سونی اعلام کرده است که تنها 10 میلیون از 70 میلیون کاربر PSN اطلاعات کارت های اعتباری خود را در حساب های کاربری وارد کرده اند.

سونی به تمام کاربران PSN یک ماه استفاده رایگان از این شبکه را هدیه داده است علاوه بر این کاربران PSN می توانند برای مدت 30 روز از امکانات PlayStation Plus نیز بصورت مجانی استفاده کنند.

مدیر امنیت سونی در مورد تدابیر جدید سونی برای بالا بردن امنیت گفت: ما قصد داریم اطلاعات PSN را از سرورهای San Diego به محل دیگری که مجهز به سیستم امنیتی پیشرفته تر است منتقل کنیم و از نرم افزارهای نظارتی اتوماتیک، فایروال های بیشتر و رمزگذاری پیچیده تر استفاده کنیم.

زمانی که شبکه PSN مجددا راه اندازی شود کاربران می بایست نرم افزار بروز رسانی را دریافت کنند.

منبع: CNET

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات