مایکروسافت 79% از بازار 30 میلیارد دلاری سیستم عامل ها را در دست دارد

دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
همه ما می دانیم که ویندوز مایکروسافت بیشترین سهم بازار سیستم عامل ها را در دست دارد اما کمتر کسی از سود حاصل سیستم عامل ها خبر دارد. براساس گزارش گارتنر در سال 2010 فروش سیستم عامل ها بیش از 30 میلیارد دلار سود به همراه داشته که 79% درصد از این سود، از آن مایکروسافت شده است. در ادامه سهم بازار سیستم عامل های دیگر مانند Mac اپل و Red Hat لینکوس را نیز مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

در سال 2010، ویندوز سیستم عامل محبوب مایکروسافت، 78.6 درصد سهم بازار سیستم عامل ها را به خود اختصاص داد. این در حالی است که سهم بازار Apple تنها 1.7 درصد است. وقتی بدانید که فروش سیستم عامل ها 30.4 میلیارد دلار سود به همراه داشته است حتما توجه بیشتری به آن خواهید کرد.

آمار گردآوری شده توسط Gartner نشان می دهد که سیستم عامل Apple و Linux موفق بوده اند البته نه از نظر سهم بازار بلکه از نظر رشد این دو سیستم عامل نسبت به سال 2009، سیستم عامل اپل نسبت به سال 2009 حدود 15.8 درصد و Red Hat نیز نسبت به سال 2009 حدود 18 درصد رشد داشته است و این در حالی است که ویندوز مایکروسافت حدود 8 درصد رشد داشته است.

همچنین نسخه های مختلف سیستم عامل Linux که مرتبا بروز رسانی می شوند، رشد قابل توجه ای داشته اند و در سال 2010 سیستم عامل Red Hat حدود 2 درصد از بازار سیستم عامل ها را به خود اختصاص داده اند.

منبع: Maximum PC

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات