سیمانتک: همین الان رمز فیس بوک خود را عوض کنید

چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
به تازگی حفره امنیتی در فیس بوک گزارش شده بود که توسط آن نرم افزارهای تحت این شبکه اجتماعی قادر بودند به پروفایل، تصاویر و دیگر اطلاعات شخصی کاربران دسترسی داشته باشند هر چند این مشکل امنیتی در حال حاضر رفع شده است ولی ممکن است رمز عبور کاربران توسط این نرم افزارها به بیرون درز کرده باشد. شرکت امنیتی سیمانتک به تمام کاربران فیس بوک توصیه کرده که همین الان رمز عبور فیس بوک خود را تغییر دهند تا حساب کاربریشان توسط دیگران تصرف نشود.
تبلیغات

سیمانتک اعلام کرده که مشکل امنیتی که بیش از یک سال در فیس بوک وجود داشت مرتفع شده است اما این حفره امنیتی راه نفوذ به اطلاعات شخصی کاربران را برای نرم افزارهای iframe امکان پذیر کرده بود. از این رو ممکن است مشخصات شخصی و رمز عبور بسیاری از کاربران توسط این نرم افزارها جمع آوری شده باشد. به همین دلیل کاربران می بایست در اولین فرصت ممکن رمز عبور خود را تغییر دهند.

سیمانتک تخمین زده که حدود 100 هزار نرم افزار فیس بوک طی یک سالی که این مشکل در فیس بوک وجود داشته است قادر بوده اند اطلاعات میلیون ها کاربر فیس بوک را جمع آوری کنند. اما حال که این مشکل توسط فیس بوک حل شده است اگر رمز عبور خود را تغییر دهید دیگران نگرانی نخواهید داشت در غیر اینصورت باید انتظار این را داشته باشید که نرم افزارهای مخرب با نام کاربری شما پیغام ارسال کنند، عکس و ویدیو به اشتراک بگذارند و از دیگر امکانات فیس بوک استفاده کنند. و یا بدتر از همه ممکن است رمز عبور شما را تغییر دهند و مانع ورود شما به پروفایل شخصی تان گردند.

جزئیات بیشتر را در وب لاگ Symantec بخوانید.

منبع: PC World

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات