بررسی کلی ماشین 148،000 دلاری Aston Martin V8 Vantage S

شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
Aston Martin V8 Vanage S یک ماشین بسیار پرسرعت است که دست فرمان بسیار خوبی داشته و سیستم صوتی بی نظیری روی آن نصب شده است.
تبلیغات

Aston Martin سری V8 Vantage و V12 را پیشتر معرفی کردیم. V12 یکی از ماشین های بی رقیب در سرعت است. مدل V8 Vantage S که ما اکنون به بررسی مشخصات آن می پردازیم، مدلی است که با مشخصات فنی بین دو مدل V8 و V12 عرضه شده است.

موتور V8 Vantage S در سطح موتور V8 است ولی قدرت بیشتری دارد. این ماشین اسپورت تر از V8 است و ترمز بهتری دارد. ماشین مورد بررسی 148،000 دلار یا حدود 158 میلیون تومان قیمت دارد.

aston-martin-v8-s-Gallery-13

زمانی که طراحان قصد دارند سری اسپورت یا جدیدتر یک ماشین را طراحی کنند، بیشتر روی لوازم ماشین و تغییراتی که به راحتی به چشم بیایند، مانور داده و یا رنگ های بدنه را زیباتر و جذاب تر می کنند. ولی Aston Martin با ذکاوت در طراحی خود، از تغییرات جزئی ولی بسیار دقیق استفاده می کند.

به طور مثال در قسمت جلوی V8 Vantage S قفسه هوا نسبت به سری V8 دهانه کشیده تری دارد که باعث می شود چهره ماشین خشن تر به نظر بیاید. همچنین دو پایه در قسمت زیر درب های V8 Vantage S قرار دارد که ظاهر ماشین را اسپورت تر کرده است. اعمال تغییرات جزئی در طراحی سری ها از سیاست های Aston Martin است که باعث می شود طرفداران سری های قبلی خود را نیز از دست ندهد.

aston-martin-v8-s-Gallery-11

اما زیر پوست V8 Vantage S، پیشرفت زیادی کرده است. موتور این ماشین در سطح موتور V8 است و به گونه ای Tune شده که قدرت بیشتری دارد. موتور 4.7 لیتری این ماشین 430bhp اسب بخار قدرت دارد. یعنی 10 اسب بخار بیشتر از حالت استاندارد یا همان V8

aston-martin-v8-s-Gallery-5

سرعت تعویض دنده با قابلیت Sport Shiftting 2 در این مدل 20% بیشتر از مدل استاندارد است.

Aston Martin قابلیت هایی را در V8 Vantage S تقویت کرده تا این ماشین بتواند در محیط های ناهموار بدون تکان خوردن بیش از حد سرنشین حرکت کند. این ماشین همچنین یک ماژول ترمز الکتریکی هم دارد که به ترمز هیدرولیکی کمک می کند در سربالایی ها و تپه ها حرکت نکند. ایرادی که اکثر Vantageها با آن روبرو هستند.

زمان لازم برای اینکه سرعت این ماشین از 0 به 100 کیلومتر در ساعت برسد تنها 4.4 ثانیه است.

دست فرمان V8 Vantage S بسیار خوب است. این ماشین به خوبی تغییر جهت می دهد و در دور زدن های تند و یا پیچیدن های آرام کاملا تحت کنترل است. در واقع شما دقیقا احساس می کنید که چه زمان چرخ ماشین در حال خارج شدن از کنترل است و سرعت خود را کم می کنید.

aston-martin-v8-s-Gallery-6

ولی ترمز ماشین به اندازه دست فرمان آن خوب نیست. در واقع ترمز ماشین در مسیر و حرکت های عادی خوب عمل می کند ولی برای سرعت مسابقه مناسب نیست. زمانی که شما با سرعت خیلی بالا ترمز بگیرید عقب ماشین شروع به تاب خوردن می کند و این امر ممکن است باعث شود کنترل ماشین از دست خارج شود.

طراحی داخلی Vantage S همانند همه مدل های مدرن Vantage است. داخل ماشین بسیار زیباست. Vantage S یک آپشن 4500 یورویی دارد. این آپشن سیستم صوتی Bang & Olufsen است که قدرت و کیفیت بسیار بالایی دارد.

aston-martin-v8-s-Gallery-12

در کل وزن این مدل نسبت به V8 کاهش یافته و موتور قوی تری دارد. ولی ترمز این مدل در سرعت و مسابقات نمی تواند خیلی خوب عمل کند.

منبع: Cnet 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات