کمودور 64 مجددا تولید و عرضه شد

جمعه ۱۹ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
Commodore 64 در دهه 1980 تولید و عرضه شد و شاید شما هم آن زمان یک دستگاه از این کامپیوتر را داشته اید و هنوز خاطراتی با بازی های آن که اغلب برروی نوارهای کاست ذخیره می شدند، به خاطر دارید، شرکت امریکایی تولید کننده این دستگاه نسخه آپگرید شده آن را با همان شکل و ظاهر سابق و با سخت افزار مدرن امروزی تولید کرده است.
تبلیغات

شرکت Commodore USA دستگاه پر طرفدار و محبوب دهه 80 را مجددا زنده کرده است . این شرکت اعلام کرده که تمام کمودورهای تولید شده این شرکت در همان روز سه شنبه فروخته شده اند البته تعداد تولیدی را اعلام نکرده است.

کی برد Commodore 64 جدید با همان طرح قدیمی و معروف ساخته شده است.

قیمت کمودور 64 همان قیمت سال 1982 یعنی 595 دلار است.

کمودور 64 قدیمی دارای 64KB حافظه RAM بود و نسخه جدید آن دارای 4GB حافظه RAM است که با وجود کارت های حافظه چند گیگابایتی امروزی خیلی زیاد نیست.

سیستم عامل کمودور 64 جدید، Ubuntu 10.04 LTS است. قرار است سیستم عامل قدیمی Commodore OS 1.0 به همراه بازی های کلاسیک آن برای افرادی که این دستگاه را خریداری کرده اند ارسال شود.

کمودور 64 جدید دارای درایو DVD و Bluray (بصورت اختیاری) است. این دستگاه دارای 4 پورت USB 2.0، کارت خوان کارت های حافظه، یک پورت HDMI و خروجی VGA است.

مدیر عامل شرکت Commodore USA گفت:

ما انتظار داریم مخاطبین این دستگاه افرادی باشند که دلشان برای کمودور 64 قدیمی تنگ شده است، و تصور می کنیم بسیاری از دارندگان Commodore 64 که در دهه 80 این دستگاه را خریداری کرده اند، امروز نیز این دستگاه را خریداری می کنند. همچنین فکر می کنیم بسیاری از نوجوانان و جوانان طرفدار فناوری که امروزه iPhone و iPad دارند، نیز از این دستگاه استقبال خواهند کرد.

آیا شما هم Commodore 64 را به خاطر می آورید؟ از این دستگاه استفاده کرده اید؟ تجربیات خود را در بخش نظرات که در انتهای همین صفحه قرار دارد با ما در میان بگذارید.

منابع: Commodore USA | Slash Gear

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات