معرفی جامع تلویزیون Quattron شارپ مدل LE820

یک‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۸
مطالعه 11 دقیقه
تلویزیون شارپ با ساب‌پیکسل زرد از ترکیب پیکسل‌های RGBY بهره می‌برد اما این تلویزیون ارزش خرید دارد؟
تبلیغات

شارپ در سال 2010 تلویزیون های LED خود را با تکنولوژی RGBY ،عرضه کرد. در این تکنولوژی به جای 3 رنگ قرمز و سبز و آبی در هر پیکسل از 4 رنگ استفاده شده است. در واقع رنگ زرد نیز به مجموع رنگ ها اضافه شده و RGB به RGBY ارتقا یافته است. در ادامه این تکنولوژی و تلویزیون Quattron مدل LE820 را به طور کامل معرفی می کنیم.

خلاصه بررسی کلی تلویزیون LE820 شارپ

شارپ تمام تلاش خود را در طراحی منحصر به فرد LE820 کرده و در این زمینه نیز موفق بوده است. قاب LE820 حالت براق داشته و زیبا به نظر می رسد. کلیه ورودی های دستگاه در کناره دستگاه قرار داده شده اند و بنابراین نصب پورت ها و جدا کردن آن ها از دستگاه به راحتی انجام پذیر است. ریموت کنترل دستگاه نیز از ریموت مدل های قبلی همچون LE700 باکیفیت تر است.

زمان پاسخ گویی LE820 نسبت به LCD های رقیب مناسب بوده و پایین است. تصاویر HD به علت زمان پاسخ گویی پایین، بسیار خوب نمایش داده می شوند. عمق رنگ مشکی در LE820 زیاد است. البته تنظیمات اولیه تلویزیون خوب نیست و بهتر است با تنظیماتی که در ادامه ارائه کردیم، تلویزیون را تنظیم کنید.

پنل براق تلویزیون شارپ نیز LE820 را جذاب تر کرده ولی رفلکس نور در صفحه تلویزیون کاملا مشهود است و اگر خانه نورگیری دارید ممکن است مشاهده صفحه در طول روز که نور آفتاب شدید است، آزاردهنده باشد.

رنگ ها در این تلویزیون به رنگ های واقعی نزدیک تر هستند البته نه 100%

DLNA این تلویزیون از فایل های ویدئویی پشتیبانی نمی کند و قابلیت مشاهده فایل های ویدئویی را از طریق شبکه دستگاه نخواهید داشت. ولی شما می توانید با استفاده از پورت USB تلویزیون خود، فایل های ویدئویی DivX-HD را مشاهده کنید. این تلویزیون قابلیت Time Shifting ندارد.

در مقایسه با سایر رقیبان، شارپ توانسته یک تلویزیون کامل و قابل رقابت را به بازار عرضه کند. این تلویزیون در سایت های بررسی امتیاز های خوبی گرفته و در بررسی سایت FlatPanelsHD نیز توانسته عنوان" برای خرید 2010 توصیه شده" را از آن خود کند.

تکنولوژی به کار رفته در تلویزیون شارپ چیست

در تلویزیون های معمولی هر پیکسل دارای 3 ساب پیکسل یا زیرپیکسل RGB است که هر حرف نماینده یک رنگ است، قرمز و سبز و آبی. ولی تلویزیون های RGBY شارپ دارای 4 ساب پیکسل بوده و رنگ زرد -Y- نیز به مجموعه Sub Pixel ها اضافه شده است.

شارپ زیر پیکسل زرد را به ساختار RGB اضافه کرده تا بتواند تصاویر بهتری را با رنگ های واقعی و طبیعی عرضه کند. در واقع اگر شما با ذره بین به پیکسل های تلویزیون نگاه کنید می توانید به جای سه رنگ ، 4 رنگ RGBY را در تلویزیون Quattron مشاهده کنید.

تلویزیون Quattron شارپ دارای ویژگی هایی مانند نور پس زمینه LED و قاب باریک است. این تلویزیون طراحی بسیار جالب و منحصر به فردی دارد و در بازار ایران در سایز های 40، 46 و52 اینچ عرضه می گردد.

همان طور که اشاره شد این تلویزیون دارای نور پس زمینه LED و از نوع Edge است. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد انواع نور پس زمینه تلویزیون ها و تفاوت آنها بدست آورید می توانید مقاله " همه چیز در مورد LED TV ومعرفی انواع مختلف آن " را مطالعه بفرمایید.

با مشاهده این بررسی می توانید راحت تر در مورد این تلویزیون تصمیم بگیرید.

مشخصات کلی تلویزیون Quattron شارپ مدل LE820

  • سایز صفحه نمایش تحت بررسی 46 اینچ WideScreen
  • رزولوشن 1920x1080 یا Full HD
  • تعداد رنگ های قابل پخش تلویزیون 16.7 میلیون رنگ
  • زاویه دید افقی/عمودی 176 درجه
  • ابعاد 78.5 در 112.6 در 3.9 سانتیمتر
  • وزن 30 کیلوگرم

پورت USB تلویزیون LE820 که وارد ایران می شود می تواند ویدئوی DivX-HD پخش کند و همچنین از فایل های عکس و موزیک نیز پشتبانی می کند. این تلویزیون دارای 4 پورت HDMI است.

Quattron LE820 شارپ در نگاه اول

شارپ در سال های قبل معمولا تلویزیون هایی با طراحی های مشابه عرضه می کرد. ولی این بار تصمیم گرفت Quattron را با ظاهری متفاوت عرضه کند. در واقع شارپ این بار تمام تلاش خود را برای ارائه یک مدل منحصر به فرد نسبت به سایر تلویزیون ها کرده و در این زمینه نیز موفق بوده است.

در واقع شارپ تلویزیون های سری Quattron را باریک تر کرده و قاب جلو و پنل تلویزیون نیز براق شده است. ظاهر این تلویزیون شما را به یاد گوشی Apple خواهد انداخت. لامپ کوچکی لوگوی شارپ در گوشه چپ تلویزیون شما را روشن می کند که می توانید آن را خاموش کنید. فریم این تلویزیون خیلی باریک است البته نه به باریکی تلویزیون های LED سامسونگ.

پورت های قرار داده شده روی تلویزیون شارپ در کناره دستگاه هستند و در پشت تلویزیون پخش نیستند. این امتیاز بزرگی برای یک تلویزیون است. پایه تلویزیون به صورت دستی قابل چرخش است.

سمت چپ تلویزیون ورودی های HDMI و USB و سمت راست تلویزیون نیز دکمه های لمسی قرار داده شده است.

ادامه مطلب را در صفحه بعد مشاهده کنید.

عملکرد ریموت کنترل

شارپ طراحی ریموت کنترل را نیز تغییر داده است. این ریموت نسبت به کنترل های قبلی شارپ زیبا تر شده و دکمه های آن نیز در مکان های بهتری قرار داده شده اند. البته ریموت تلویزیون کمی سبک وزن است و به شیکی تلویزیون شارپ نیست.

ضبط برنامه ها یا Time Shifting

LE820 که وارد ایران می شود، قابلیت ضبط برنامه ها و TimeShifting ندارد ، بنابراین توضیحات بیشتری در مورد آن ارائه نمی کنیم.

DLNA

از طریق Source Menu می توانید به DLNA دست یابید و با انتخاب Home Network یک شبکه خانگی بین وسایل الکترونیکی خود ایجاد کنید. LE820 عکس و موزیک را از طریق استاندارد DLNA پشتیبانی می کند ولی فیلم ها از این طریق پشتیبانی نمی شوند. متاسفانه برای شبکه کردن LE820 باید از کابل استفاده کنید و شبکه بی سیم برای این تلویزیون تعبیه نشده است.

از طریق پورت USB می توانید ویدئو های DivX و DivX HD پخش کنید. ولی فرمت MKV توسط USB دستگاه پشتیبانی نمی شود.

مصرف برق LE820 سایز 46 اینچ قبل از کالیبره کردن 117W وات و بعد از کالیبراسیون 72W است. در ادامه کالیبراسیون این تلویزیون را نیز خدمت شما ارائه خواهیم کرد. این میزان مصرف انرژی برای یک تلویزیون LED Edge مقدار مناسبی است. برای مشاهده انواع تلویزیون های LED و عملکرد هر کدام می توانید این مقاله را مشاهده کنید:

همه چیز در مورد LED TV و معرفی انواع مختلف آن

کالیبراسیون

برای داشتن بهترین تنظیمات تصویر می توانید از کالیبراسیون زیر استفاده کنید. اگر تصویر ایجاد شده دلخواه شما نیست می توانید رنگ ها یا روشنایی را کمی تغییر دهید. با کالیبراسیونی که در اینجا ارائه کردیم مصرف برق این تلویزیون از 117 وات به 72 وات کاهش می یاید.

  • Picture mode: Movie
  • Backlight -10
  • Contrast +30
  • Brightness: 0
  • Color: 0
  • Tint: 0
  • Sharpness: 0
  • Color temp: Low
  • Fine Motion advanced: Low
  • Gamma adjustment: -1 to -2
  • Film mode: Off
  • Active contrast: Off
  • DNR: Off
  • R Gain (LO): +1
  • G Gain (LO): -3
  • B Gain (LO): 0
  • R Gain (HI): +4
  • G Gain (HI): -11
  • B Gain (HI): +1
  • OPC: Off

در طول روز شما نیاز به داشتن تصویر پر نور یا خیلی روشن ندارید. بنابراین نور پس زمینه یا Backlight را روی -10 قرار داده ایم. اگر شما تصاویر روشن تر را می پسندید می توانید Backlight را بیشتر کنید.

در ادامه کیفیت تصاویر شارپ LE820 را بیشتر بررسی می کنیم.

پنل تلویزیون رفلکس نور بالایی دارد و در حالتی که دستگاه خاموش است، می توانید مانند یک آینه مشکی رنگ از آن استفاده کنید. در واقع در محیط های پر نور یا باید جهت تلویزیون را به درستی تنظیم کنید یا پرده ها را بکشید تا بتوانید تصاویر را به خوبی مشاهده کنید . همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، تصویر ما هنگام عکاسی از تلویزیون، کاملا در آن مشخص است.

البته این رفلکس نور مشکل پنل های دیگری همچون NX700 سونی نیز هست. ولی در این تلویزیون به علت پنل براقی که دارد، بیشتر رفلکس نور را مشاهده خواهید کرد.

تکنولوژی جدیدی که شارپ در ساخت تلویزیون خود به کار برده موجب می شود تصاویر را واضح تر و با رنگ های بسیار کامل تری مشاهده کنید. در واقع کیفیت تصاویر این تلویزیون رضایت بخش است و صفحه براق آن نیز مانند پلاسما است. در واقع این تلویزیون کیفیت تصویر پلاسما را برای شما به ارمغان می آورد.

آیا تکنولوژی Quattron کیفیت تصویر را افزایش می دهد؟

پاسخ این سئوال بستگی به این دارد که شما از تصویر چه می خواهید و تعریفتان از بهبود کیفیت تصویر چیست؟ از نظر ما این تکنولوژی به ساخت تصاویر واضح تر کمک می کند. علاوه بر این، تصاویر LE820 اختلافات رنگی جزئی نیز با تصاویر سایر تلویزیون ها دارند. البته این اختلافات خیلی زیاد نیست.

تصاویر این تلویزیون، رنگ مشکی را با عمق زیادی ایجاد می کند. البته نباید توقع داشته باشید تصاویری که با آنتن معمولی تلویزویون دریافت می کنید، خیلی با کیفیت باشد. در واقع تاکید ما بیشتر روی تصاویر HD است که این تلویزیون با زمان پاسخ گویی پایین، مشکی عمیق و رنگ های واضح آن ها را به خوبی نمایش می دهد.

LE820 زمان پاسخ گویی بسیار خوبی دارد. فیلم هایی در مورد ماشین سواری که دارای حرکات تند و سریعی بودند را با این تلویزیون تست کردیم و Quattron به خوبی از عهده پخش آنها بدون تار شدن تصویر برآمد. البته زمان پاسخ گویی به خوبی Plasma ها نیست. ولی در بین LCD های رقیب نسباتا برتر است.

تلویزیونLE820 دارای سیستم 100Hz است که به خوبی عمل می کند و می توانید ویدئو ها و صحنه های پر سرعت و سریع را در این تلویزیون به خوبی مشاهده کنید.

اگر در تنظیمات تصویر، حالت دستگاه را روی Movie قرار دهید می توانید کیفیت خوبی داشته باشید ولی هنگامی که تلویزیون را به کنسول بازی مانند PS3 متصل کنید ممکن است با مشکل Input Lag مواجه شوید. برای کاهش Input Lag باید حالت Movie را تغییر دهید. در این صورت می توانید به خوبی تصاویر کنسول بازی را نیز در LE820 خود مشاهده کنید.

عمق رنگ مشکی LE820 نسبت به سایر Edge LED ها خوب است و در مقایسه با B7000 سامسونگ نیز می توان این تلویزیون را از این نظر برنده دانست.

LE820 مشکل Clouding ندارد و این مسئله برای یک Edge LED نکته مثبتی است. زیرا بیشتر LED ها این مشکل را دارند. Clouding یا Backlight Bleeding یعنی شما در تصاویر تیره قسمتی از تصویر را به صورت روشن تر، مشاهده  می کنید و اینگونه به نظر می رسد که نوری از پس صفحه می تابد. تصویر زیر مثالی از  BackLight Bleeding است که در بیشتر LED و LCD ها مشاهده می شود.

زاویه دید

زاویه دید LE820 نسبت به مدل های قبلی شارپ بهتر شده است. در ادامه می توانید تصاویر این تلویزیون را در زاویه های عمودی و افقی مشاهده کنید.

زاویه دید این تلویزویون خوب است ولی اگر شما در منزل خود پنجره های بزرگی دارید و فضای داخلی خانه شما آفتابگیر است ممکن است در طول روز برای مشاهده صفحه تلویزیون مشکل داشته باشید. زیرا انعکاس نور در صفحه این تلویزیون واقعا بالاست.

کیفیت صدا

صدا شارپ LE820 واقعا شما را شگفت زده خواهد کرد. در واقع مشاهده برنامه های تلویزیون با صدای خود تلویزیون LED یا LCD و بدون استفاده از سینمای خانگی معمولا گوش نواز نیست و شما نمی توانید کیفیت خوبی در این دستگاه ها مشاهده کنید. ولی صدای LE820 واقعا خوب است و شما را از خرید سینمای خانگی برای مشاهده برنامه های تلویزیون بی نیاز می کند.

صدا ها در این تلویزویون واضح هستند. اگرچه تن صدای Bass خیلی عمیق نیست. در واقع می توان گفت اسپیکر های LE820 برای یک تلویزیون Slim فوق العاده است و می توان به آنها امتیاز بالاتر از متوسط را داد. بنابراین شما برای مشاهده برنامه های تلویزیون و فیلم های معمولی نیاز به سینمای خانگی ندارید. ولی برای مشاهده فیلم های با کیفیت یا گوش دادن به موسیقی بهتر است از یک سیستم صوتی قوی استفاده کنید.

با توجه به همه این مزایا و معایب، سایت FlatPanelsHD که بسیاری از پنل های LCD را مورد بررسی قرار داده است، کیفیت این تلویزیون را تایید کرده و به کاربرانش توصیه کرده این تلویزیون را در لیست انتخاب های خود قرار دهند.

Updated on 15-01-1390

قیمت

تلویزیون quattron شارپ در ایران با دو اسمبل متفاوت ارائه می گردد.  در ادامه قیمت تلویزیون در سایز های مختلف را مشاهده می کنید.

قیمت 40 اینچ اسمبل مالزی: 2،600،000 تومان

قیمت 40 اینچ اسمبل ایران: 2،280،000 تومان

قیمت 46 اسمبل مالزی: 3،500،000 تومان

قیمت 46 اسمبل ایران: 2،950،000 تومانقیمت 52 اینچ اسمبل مالزی: 5،500،000 تومان

ظاهرا ایران کواترون 52 اینچ را تولید نمی کند.

منبع: FlatpanelsHD

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات