حفظ تناسب اندام با كمك گوشی آیفون

در این مقاله قصد داریم نرم افزار جدیدی به شما معرفی کنیم که به وسیله آن می توانید متوجه شوید که چه میزان کالری از طریق غذا وارد بدن شما شده، چه میزان بیشتر از حد لازم خورده اید و چه میزان باید ورزش کنید تا به حد مطلوب برسید. همه این موارد در این App با توجه به وزن، قد و سن شما تعیین می شود. البته توجه کنید که باید نام مواد غذایی که مصرف می کنید را به انگلیسی بدانید یا بتوانید آن را در دیکشنری بیابید و سپس از برنامه استفاده کنید.

تبلیغات

قبل از آغاز کار می دانید که باید گوشی خود را jailbreak کرده باشید. اگر این کار را انجام ندادید می توانید مقاله آموزشی زومیت را مشاهده کنید.

چگونه روی گوشی iPhone خود، برنامه های گران قیمت را به صورت رایگان نصب کنیم، Jailbreak

ابتدا از لینک زیر، برنامه موجود در App Store زومیت را دریافت کنید.

لینک دانلود Nutrition Genius

بعد از دریافت و نصب برنامه Nutrition Genius آن را بازکنید و به قسمت My Profile که در پایین صفحه App قرار دارد بروید تا بتوانید مشخصات خود را به برنامه بدهید.

nutrition-genius-profile2

حالا نوبت به پر کردن مشخصاتتان است. ابتدا در قسمت Units گزینه هایی که با آن قد و وزنتان را می سنجید انتخاب کنید. مثلا CM و KG واحد هایی هستند که در کشور ما معمول هستند.

سپس نوبت به Gender یا جنسیت است که خانمها گزینه Femail و آقایان گزینه Male را انتخاب می کنند. گزینه های سن و قد را نیز درج کنید. در قسمت بعدی که Job Type است ، مشخص می کنید که میزان فعالیت کار شما چه مقدار است. به طور مثال کارمندانی که پشت میز خود ثابت می نشینند باید گزینه Sedentary را انتخاب کنند.

nutrition-genius-profile1

Start Weight و Goal Weight هم به ترتیب وزن فعلی و وزن مطلب شما است که باید در این دو قسمت قرار داده شود. در قسمت Diet Plan مشخص می کنید که در طول چه مدت زمانی می خواهید به وزن مطلوب برسید. به طور مثال می خواهید 1/2 کیلوگرم در هر هفته وزن کم کنید. خط آخر یعنی Calories/Day توسط برنامه مشخص می شود. به طور مثال اگر عدد 900 را مشاهده کردید به این معنی است که شما می توانید در هر روز 900کالری مصرف کنید تا از وزنی که هستید به وزن مطلوب برسید و در این راه هر هفته 1/2 کیلوگرم وزن کم یا زیاد می کنید.

اکنون زمان آن رسیده که در هر روز تمام غذاها و مواد خوراکی که می خورید را ثبت کنید، فعالیت هایتان را نیز در جدول درج کنید و نتیجه رژیم خود را مشاهده کنید.

nutrition-genius-overview-1

مجددا از قسمت پایین برنامه به OverView بروید، یک تقویم ماهانه خالی مشاهده می کنید. این تقویم به زودی با مطالبی که شما در آن خواهید نوشت، پر خواهد شد. به قسمت Food بروید. در قسمت بالای جدول تاریخ روز را مشاهده می کنید. اگر تاریخ درست نیست با استفاده از فلش های دو طرف آن، تاریخ را تغییر دهید تا به روز مورد نظر برسید.

nutrition-genius-food-menu-1

اکنون زمان درج کردن مواد غذایی که مصرف کرده اید در جدول است. روی + بالای همین صفحه کلیک کنید. لیست غذاها در قسمت پایین صفحه و عبارت Search Database در قسمت بالاتر موجود است. انتخاب غذایی که خوردید دفعات اول کمی دشوار است ولی از دفعات بعد شما از Recent Food Item که نام غذاهای پیشین را در خود Save می کند استفاده خواهید کرد.

شما می توانید غذا یا میوه ای که خوردید را از بخش مربوط به خودش بیابید(مثلا سیب در قسمت میوه ها) یا کلا نام غذا را(مثلا Rice) در قسمت database جست و جو کنید و به طور مثال از گزینه Rice,White Medium-Grain-Coocked برای برنج استفاده کنید. بعد از انتخاب برنج سفید نوبت به انتخاب تعداد پیمانه هایی که میل کردید می رسد. پس از آن گزینه Save بالای صفحه را انتخاب کنید.

nutrition-genius-exercise-menu-1

برای سایر موارد غذایی نیز باید همین روند را طی کنید. در قسمت Exercise پایین صفحه نیز اگر ورزش کرده اید می توانید زمان ورزش خود را انتخاب کنید تا ببینید چقدر کالری سوزانده اید. در پایان روز مجددا به بخش Overview بروید تا ببینید هر روز چقدر کالری اضافه مصرف کردید یا چقدر از میزانی که به شما اجازه داده شده کمتر خورده اید.

منبع: Zoomit

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده