گوگل قابلیت تشخیص صدا را به Chrome اضافه کرد

دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
گوگل به تازگی قابلیت تشخیص صدا را به جدیدترین نسخه Google Chrome اضافه کرده است. براساس اعلام بزرگترین موتورجستجوی جهان نسخه 11 مرورگر Chrome با پشتیبانی از API گفتار عرضه خواهد شد. با این قابلیت امکان تبدیل صدا به متن میسر خواهد شد و  کاربر می تواند بسیاری از دستورات را از طریق میکروفن به مرورگر خود اعلام کند.
تبلیغات

گوگل اعلام کرده که قابلیت جدید به طراحان اجازه می دهد تا با استفاده از API تشخیص صدا، نرم افزارهای تحت Chrome مانند مترجم ها را مجهز به سیستم تبدیل صدا به متن کنند.

گوگل در وب لاگ رسمی Chrome اعلام کرده:

ما امروز کانال Chrome Beta را با چند قابلیت جدید بروز رسانی می کنیم، ما با گروه HTML Speech Incubator همکاری کرده ایم و موفق شدیم پشتیبانی از HTML Speech API را به Google Chrome اضافه کنیم.

برای استفاده از این قابلیت جادویی، کاربر تنها باید برروی آیکان مربوطه کلیک نموده و سپس در میکروفن خود صحبت کند.  صدای ضبط شده به سرور منتقل شده، پردازش می گردد و در نهایت نیز به متن تبدیل شده و به کامپیوتر کاربر بازگردانده می شود. برای آزمایش این قابلیت می توانید به این آدرس مراجعه نمایید.

علاوه بر سیستم تشخیص صدا قابلیت 3D CSS نیز به Chrome اضافه شده است تا طراحان صفحات وب بتوانند افکت های سه بعدی به وب سایت های خود اضافه کنند.

براساس گزارش Boy Genius این قابلیت در نسخه آزمایشی Chrome 11 نیز وجود دارد و کاربران می توانند از آن استفاده کنند.

همیشه می توانید جدیدترین نسخه مرورگر وب Google Chrome را در این آدرس دانلود کنید.

منبع: IT Pro Portal

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات