با قابلیت Portable WorkSpace ویندوز 8، سیستم عامل همیشه همراه شماست

یک‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
شایعات مختلفی در مورد سیستم عامل جدید مایکروسافت بیان می‌شود. اما به‌تازگی نسخه ای از Windows 8 به بیرون درز کرده و برخی از قابلیت های آن مشخص شده است. یکی از جذاب ترین قابلیت های ویندوز 8، امکان جابجایی سیستم عامل روی حافظه‌های USB قابل بوت (Bootable) است. یعنی کاربر همیشه می‌تواند کل سیستم عامل ویندوز 8 را با اطلاعات پروفایل خود در Flash Memory ذخیره کرده و به همراه داشته باشد.
تبلیغات

مایکروسافت بصورت رسمی اطلاعات کمی در رابطه با سیستم ویندوز 8 منتشر کرده است مهم‌ترین اطلاعات رسمی منتشر شده در رابطه با ویندوز 8 اجرای این سیستم عامل روی CPU های مختلف x86 و ARM، جایگزین شدن روبان به جای نوار ابزار و پشتیبانی و ذخیره فایل‌ها با فرمت PDF است.

اما در نسخه ای از Windows 8 که به بیرون درز کرده است قابلبت جدیدی به نام Portable Workspace Creator مشاهده شده است که توسط آن می‌توان ویندوز 8 قابل بوت روی درایوهای اکسترنال مانند Flash Memory یا HDD اکسترنال تهیه کرد. با کمک این ابزار می‌توان ویندوز 8 قابل بوت با تمام مشخصات کاربر یعنی میزکار، نرم افزارهای نصب شده، کلیه اطلاعات پروفایل و موارد دیگر را همیشه به همراه داشت و هر زمان که نیاز داشتیم و روی هر کامپیتوری، سیستم عامل خود را ازطریق USB اجرا کنیم.

شاید شما هم تا بحال از دیسک های قابل بوت یا فلش مموری های که روی آن‌ها سیستم عامل نصب شده برای رفع اشکال کامپیتور خود استفاده کرده باشید، زمانی که سیستم عامل دچار مشکل می‌شود و دردسترس نیست یکی از بهترین راه‌های رفع اشکال همین دیسک های قابل بوت هستند که ازطریق آن می‌توانید یک سیستم عامل را اجرا کرده و نیاز های خود را برطرف کنید بعنوان مثال از فایل‌های خود بک آپ بگیرید، فایل‌های ویروسی را پاک کنید و بسیاری از امور دیگر را انجام دهید.

سیستم عامل Linux مدت‌ها است که امکان اجرا روی فلش مموری را دارد و بسیاری از همین دیسک های قابل بوت که برای رفع اشکال کامپیتور استفاده می‌شوند از یکی از نسخه های لینکوس استفاده می‌کنند. البته ابزارهایی برای اجرای نسخه های مختلف سیستم عامل ویندوز روی فلش مموری یا انواع دیگر حافظه‌های اکسترنال وجود دارد ولی این ابزار در داخل خود ویندوز 8 گنجانده شده و علاوه بر خود سیستم عامل نرم افزارهای جانبی و مشخصات شخصی شما را نیز در حافظه قابل بوت کپی می‌کند.

هنوز اطلاعات بیشتری در رابطه با این ابزار جدید منتشر نشده است ولی به نظر می‌رسد برای استفاده از آن نیاز به یک حافظه 16 گیگابایتی یا بالاتر خواهید داشت و این قابلیت روی نسخه Enterprise Windows 8 وجود خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات