کاهش قیمت تبلت های اندرویدی به زیر قیمت آیپد

یک‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
تولید کنندگان تبلت های اندروید، برای اینکه بتواند خریداران iPad را به سمت خود جذب کنند، تصمیم به کاهش قیمت تبلت های خود گرفته اند.
تبلیغات

در واقع این تولید کنندگان باید قیمت ارزان ترین محصول خود را زیر 499$ دلار که قیمت ابتدایی ترین iPad است، برسانند. آیا به نظر شما این امر ممکن است؟

بعضی از برند ها موفق شدند قیمت تبلت خود را به زیر قیمت ابتدایی ترین نسخه iPad برسانند و از نظر قیمت با iPad رقابت کنند. به طور مثال قیمت ابتدایی ترین تبلت های 10.1 اینچی ViewSonic، Asustek و Acer از 279$ تا 499$ دلار قیمت گذاری شده اند. این تبلت ها دارای نسخه های مختلف سیستم عامل اندروید هستند، پردازنده ARM Dual-Core داشته و قابلیت پخش فایل های Flash را نیز دارند.

Apple تبلت iPad خود را در April سال گذشته  و با قیمت پایه (499$) عرضه کرد، اپل قیمت مناسب این تبلت را ابزاری برای تبلیغات آن قرار داده است. طنین قیمت های مناسب و کیفیت بالای تبلت iPad باعث شد، اولین تبلت اندرویدی سامسونگ که رقیب جدی iPad بود، با عنوان "بیش از حد گران" به بازار وارد شود. بنابراین تنها چاره کار اصلاح قیمت ها بود.

تولید کنندگان، محصولات بعدی خود را با قیمت های پایه مناسبتری عرضه کردند. به طور مثال ViewSonic GTablet و Acer Iconia A500 با قیمت های پایه 499$ دلار عرضه شدند. حتی قیمت تبلت ها به پایین تر از قیمت اصلی رسید به طور مثال قیمت تبلت Asus Transformer در سایت BestBuy به 399.99$ دلار هم رسید.

بر اساس یکی از مراکز آمار، تاکنون 10.1 میلیون تبلت به بازار عرضه شده که 73% از این تبلت ها متعلق به محصولات Apple بوده است. مقام دوم هم متعلق به تبلت سامسونگ گلکسی است که سهم عمده باقی مانده از بازار تبلت ها را از آن خود کرده است.

سامسونگ با بررسی این بازار تصمیم گرفت قیمت تبلت های خود را کاهش دهد و هزینه تبلت های 7 اینچی خود را از 600$ دلار به 500$ برساند. البته در این میان تولیدکنندگانی مانند Motorolla قیمت تبلت خود (Xoom) را تغییر ندادند و 599$ دلار را هزینه مناسبی برای این محصول در نظر گرفتند.

با توجه به تمام این ارقام و تغییرات، مراکز آمار پیش بینی می کنند قیمت تعداد زیادی از تبلت های اندرویدی به زودی و با کاهش قیمت جدید محصولات Apple پایین خواهد آمد.

بنابراین اگر قصد خرید تبلت با سیستم عامل اندروید را دارید، بهتر است کمی تامل کنید تا قیمت ها کاهش پیدا کنند و هزینه اضافی برای خرید تبلت پرداخت نکنید.

منبع: ITWorld

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات