دیسک سخت جدید توشیبا با قابلیت نابودی خودکار اطلاعات

یک‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
توشیبا درایو های جدید خود را با قابلیت رمز گذاری و پاک شدن خودکار اطلاعات ذخیره شده، معرفی کرد. زمانی که این دیسک سخت از کامپیوتر جدا شود و به کامپیتور ناشناس دیگری وصل گردد، اطاعات ذخیره شده در آن بصورت خودکار حذف خواهند شد.
تبلیغات

توشیبا اعلام کرده که HDD های جدید در کامپیتورهای شخصی، پرینترها و سیستم های فروش به کار گرفته خواهد شد. این HDD ها برای ذخیره اطلاعات مهم محرمانه، مالی و دولتی مناسب است.

دیسک سخت های سری MK-61GSYG دارای مشخصات مشابه سری Opal هستند و کاربر می تواند اطلاعات ذخیره شده برروی دیسک را با استفاده از روش های مختلف از بین ببرد. توشیبا اعلام کرده که کاربر می تواند به راحتی دسترسی دیگران به دیسک سخت را محدود کند و با استفاده از تنظیمات آن برخی از اطلاعات مهم خود را مشخص نموده تا در صورت وارد شدن غیرمعتبر مشخصات ورود آن اطلاعات بصورت خودکار حذف شوند.

دیسک های سخت جدید Toshiba در سه ماه سوم سال 2011 و با ظرفیت های 160، 250، 320، 500 و 620 گیابایت وارد بازار خواهند شد. تمام این درایوها مجهز به پروتوکل SATA 3Gbps هستند و با 7200RPM کار می کنند. هنوز قیمت این درایو ها اعلام نشده است.

منبع: Toms Hardware

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات