آیا سامسونگ می تواند در جدال با اپل موفق شود درحالی که HP و Dell شکست خوردند

سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۸
مطالعه 3 دقیقه
Dell و HP برای رقابت با نوت‌بوک‌های بسیار سبک و باریک Macbook Air، مدل‌های باریک و سبک خود را عرضه کردند ولی هیچ کدام نتوانستند موفق شوند و تولید این نوت بوک ها را متوقف کردند. حال سامسونگ با سری 9 خود سعی دارد با Macbook Air زیبا، سبک و باریک رقابت کند. آیا سامسونگ نیز اشتباهات Dell و HP را مرتکب خواهد شد؟
تبلیغات

به نظر می‌رسد سامسونگ با معرفی نوت‌بوک‌های سری 9 خود از خانواده اولترابوک شروع بهتری نسبت به سری Adamo Dell داشته است. نوت‌بوک‌های Adamo برند Dell مورد استقبال قرار نگرفتند و Dell مجبور به کاهش قیمت چند باره و ارتقاء مکرر سخت‌افزاری این سری شد ولی بازهم شرایط تغییری نکرد و نتوانست حریف Macbook Air شود و در نهایت نیز تولید نوت‌بوک‌های سری Adamo را متوقف کرد. شرایط برای سری Envy HP نیز تقریباً یکسان بود اما قدم های اشتباه HP به بزرگی Dell نبود و HP خیلی زودتر از Dell متوجه اشتباهات خود شد و سریع‌تر از Dell جلوی ضرر و زیان شرکت را گرفت و تولید نوت‌بوک‌های 13 اینچ Envy را متوقف کرد.

آیا سامسونگ از اشتباهات HP و Dell درس گرفته است؟ سامسونگ نوت‌بوک‌های سری 9 خود را در نمایشگاه CES و در ابتدای سال میلادی 2011 معرفی کرد. نوت‌بوک‌های سری 9 سامسونگ توسط وب سایت‌های معتبر انگجت و سی‌نت بررسی شدند و رتبه خوبی را کسب کردند البته هر دو وب سایت قیمت نوت‌بوک‌های سامسونگ را گران می دانستند. سامسونگ لپ تاپ سری 9 خود را 1,649 دلار قیمت گذاری کرده بود که با توجه به قیمت 1,599 دلاری اپل برای مک بوک ایر تقریباً در یک بازه قرار دارند. از نظر مشخصات سخت‌افزاری نوت‌بوک‌های سری 9 سامسونگ با Macbook Air اپل یکسان هستند تنها تفاوت آن‌ها در ظرفیت دو برابر حافظه RAM در نوت‌بوک‌های سری 9 سامسونگ و حافظه ذخیره‌سازی SSD دو برابر در نوت بوک Macbook Air اپل است.

تفاوت عمده دیگر این دو نوت بوک در سیستم عامل آنهاست سری 9 سامسونگ مجهز به سیستم عامل محبوب مایکروسافت ویندوز است که قیمت بالاتر نسبت به Macbook Air را پوشش می‌دهد. همچنین ممکن است سامسونگ قیمت نوت‌بوک‌های سری 9 خود را کاهش دهد و این در حالی است که اپل معمولا کاهش قیمت برای محصولات تازه وارد خود ندارد.

برتری دیگر سامسونگ نسبت به Dell و HP کسب رتبه های بهتر توسط رای گیری های انجام شده از خوانندگان PC World است در نظرسنجی انجام شده Dell و HP در انتهای لیست قرار دارند ولی سامسونگ در میانه است و Apple نیز در نک قله قرار گرفته است.

مشخصات کلیدی نوت‌بوک‌های سری 9 سامسونگ به شرح زیر است:

  • CPU (پردازنده): Second Generation Intel® CoreTM i5 Processor 2537M 1.40 GHz, 3MB; turbo up to 2.3 GHz
  • سیستم عامل: Genuine Windows® 7 Home Premium (64 bit) / Windows® 7 Professional (64 bit)
  • حافظه : 4GB DDR3
  • حافظه ذخیره‌سازی: (max): 128GB Solid State Drive (SSD)
  • صفحه‌نمایش: 13.3-اینچ HD LED-backlit SuperBright Plus display 400 nit
  • وضوح تصویر: 1366x768 پیسکل
  • گرافیک: Intel HD GT2 Integrated Graphics
  • اسپیکر: 3 watt (1.5W x 2) stereo speakers and 1.5 watt sub-woofer
  • باتری Lithium Polymer; تا 6.5 ساعت
  • شبکه‌های بی‌سیم 802.11b/g/n; WiMax
  • وزن: 1.311 کیلوگرم

نظر شما چیست؟ با توجه به موفقیت های اخیر سامسونگ در زمینه تلفن های همراه هوشمند و تبلت ها آیا سامسونگ در بازار نوت بوک ها نیز موفق خواهد شد؟ نظر خود را در بخش نظرات در انتهای همین صفحه با ما در میان بگذارید.

منابع: Fool.com | Samsung.com

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات