شمارش معکوس برای نابودی IE 6 آغاز شد

دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
بیش از 10 سال از تولد مرورگر Internet Explorer 6 مایکروسافت می‌گذرد ولی هنوز حدود 12 درصد کاربران اینترنت از این مرورگر باستانی استفاده می‌کنند و به‌شدت از نظر امنیتی در خطر هستند.
تبلیغات

مایکروسافت در راستای مجاب کردن کاربران به کنار گذاشتن Internet Explorer 6 و استفاده از مرورگرهای مدرن و امن مانند Internet Explorer 9.0 وب سایت www.ie6countdown.com را راه اندازی کرده است. مرورگر وب Internet Explorer 6 ده سال پیش ساخته شد و علاوه بر مشکلات امنیتی، بسیاری از فناوری‌های امروز را پشتیبانی نمی‌کند. سرعت نمایش صفحات وب در Internet explorer 6 به‌شدت پایین است و امکانات بسیار کمی را دراختیار کاربر می‌دهد.

مایکروسافت قصد دارد تعداد کاربران IE 6 را به کمتر از یک درصد برساند. بسیاری از افرادی که از Internet Explorer 6 استفاده می‌کنند یا نمی‌دانند مرورگرهای بهتری وجود دارد یا نمی‌توانند مرورگرهای جدیدی نصب کنند. ولی بدون شک اگر کسی با یکی از مرورگرهای مدرن کار کند هرگز IE 6 را اجرا نخواهد کرد.

سایت ie6countdown.com تعداد کاربران IE 6 را در کشورهای مختلف نشان می‌دهد. در حال حاضر کاربران در 43 کشور دنیا از IE 6 استفاده می‌کنند. بیشترین سهم از آن کشورچین است. در این سایت با وجود تعداد بسیار زیاد کاربران ایرانی IE 6، آمار مرتبط با کشورمان ذکر نشده است.

34.5% از کاربران IE 6 در چین، 24.8% در کره جنوبی، 12.3% در هند، 10.7% در تایون و 2.9% در امریکا هستند.

اگر شما هم از Internet Explorer 6 استفاده می‌کنید، وقت را از دست ندهید و همین الان نسبت به دریافت یکی از مرورگرهای مدرن امروز که لینک دانلود رایگان آن‌ها در ادامه آمده است اقدام کنید و بیش از این، امنیت اطلاعات خود را به خطر نگذارید و از امکانات و سرعت بسیار خوب مرورگرهای امروزی لذت ببرید:

  • Firefox
  • Internet Explorer
  • Google Chrome

اگر در زمینه نصب یا استفاده از هرکدام از مرورگرهای نام برده به مشکل برخوردید در انتهای همین صفحه و در بخش نظرات مورد را با ما درمیان بگذارید.

منبع: PC World

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات