موتور جست و جوی Bing از Yahoo پیشی گرفت و جایگاه دوم را از آن خود کرد

چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
حتماً شما هم از موتور جست و جوی Google بارها استفاده کرده‌اید. این موتور جست و جو در سایر کشورها به قدری جا افتاده که به جای استفاده از کلمه "جست و جو" از کلمه "Google" استفاده می‌کنند. ولی مقاله ما در مورد مقام دوم موتور های جست و جو است که اخیرا Bing این مقام را از Yahoo گرفته و از آن خود کرده است.
تبلیغات

مدت زیادی از زمانی که Microsoft آرزو داشت Yahoo را از آن خود کند، نگذشته است. این کمپانی تصمیم داشت با پیشنهاد 44 میلیارد دلاری به Yahoo، آن را بدست آورد. از آن زمان بود که مایکروسافت نیروی زیادی را صرف تولید موتور جست و جوی Bing کرد تا بتواند جایگزین Yahoo شود. حالا مایکروسافت به هدف خود دست یافته است. زیرا این موتور جست و جو یعنی Bing توانسته مقام دوم بعد از Google را به خود اختصاص دهد.

در واقع میزان استفاده از Bing برابر 4.4 درصد و استفاده از Yahoo برابر 3.9 درصد و میزان استفاده از گوگل که تا چندی پیش 90 درصد بوده، اکنون به زیر 90% رسیده است. به این می گویند یک رقابت واقعی. رقیبان باید اختلاف خود را با یکدیگر زیاد کنند.

البته لازم است بدانید که طبق توافق بعمل آمده بین مایکروسافت و یاهو تمام نتایج یاهو مستقیما از بینگ برداشته می‌شود. یعنی در واقع سهم مایکروسافت مجموع ترافیک یاهو و مایکروسافت است و یاهو موتور جستجوگر ندارد و نتایج را از Bing بدست می‌آورد.

جالب تر از همه این است که Google به دلیل پایین آمدن میزان جست و جو در این موتور به زیر 90% احساس خطر کرده است. زیرا این اولین بار است که بازدید موتور جست و جوی گوگل به زیر 90% سقوط کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات