گوگل یک شرکت بهبود دهنده ویدیو را برای ارتقاء یوتیوب از آن خود کرد

پنج‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل یک شرکت ایرلندی که در زمینه بهبود ویدیو فعالیت می کرد را خرید تا بدین ترتیب کیفیت ویدیوهای ذخیره شده در سایت YouTube را بهبود بخشد. شرکت ایرلندی Green Parrot Pictures در زمینه فناوری های مرتبط با ویدیوی دیجیتال فعالیت می کرد و گوگل امیدوار است با با بدست آوردن این شرکت، ویدیوی های موجود در YouTube را واضح و شفاف تر کرده و نویزهای موجود در تصاویر را کاهش دهد.
تبلیغات

این فناوری باعث ارتقا کیفیت تصویر در ویدیوهایی که با کیفیت پایین و توسط دوربین های معمولی گرفته شده اند، می شود. گوگل با اضافه کردن این فناوری قصد دارد کیفیت ویدیوی هایی که با دوربین تلفن های همراه و در شرایطی مانند اعتراضات خیابانی گرفته می شوند، را افزایش دهد.

فناوری ارتقاء کیفیت تصویر Green Parrot Pictures در فیلم های پرهزینه ای مانند Lord of Rings، X-Men و یا Spider Man استفاده شده است.

Jeremy Doig مدیر فناوری ویدیو گوگل در این رابطه گفت:

فناوری Green Parrot Pictures کمک می کند تا علاوه برا ارتقاء کیفیت و بهتر به نظر رسیدن آنها، حجم ویدیو ها کاهش یافته و در نتیجه سرعت نمایش آنها نیز افزایش یابد.

در حال حاضر هر هفته بیش از 170,000 فیلم کامل در یوتیوب آپلود می شود و YouTube بیشترین بازدید را بین سایت های ویدیوی دنیا دارد. براساس آمار ارائه شده توسط ComScore، در ماه ژانویه 144.1 میلیون نفر از سایت YouTube بازدید کرده اند پس از یوتیوب سایت Vevo با 51 میلیون بازدید کننده در رتبه دوم قرار دارد، یاهو و Viacom Digital و AOL نیز در رتبه 3 تا پنجم سایت های ویدیوی پربیننده قرار دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات