CeBIT 2011: فوجیتسو اولین مانیتور بی سیم دنیا را معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۴
مطالعه 1 دقیقه
فوجیتسو اولین مانیتور کاملا بی‌سیم دنیا را در نمایشگاه CeBIT 2011معرفی کرد.
تبلیغات

فوجیتسو اولین مانیتور کاملا بی‌سیم دنیا را در نمایشگاه CeBIT ۲۰۱۱ که امروز در آلمان آغاز شد، معرفی کرد، این مانیتور 22 اینچ اطلاعات تصویر را به‌صورت بی‌سیم منتقل می‌کند و جریان الکتریسته مورد نیاز را نیز از طریق القاء بدست می‌آورد. این مانیتور هیچ‌گونه سیمی ندارد و به‌راحتی قابل حمل است.

بسیاری از ما از شبکه‌های بی‌سیم برای ارسال یا دریافت تصاویر، ویدئو و اطلاعات دیگر استفاده می‌کنیم. اما نمایشگر ها هنوز برای نمایش و تأمین انرژی الکتریسیته از کابل  استفاده می‌کنند. فوجیتسو در نمایشگاه CeBIT ۲۰۱۱ نمونه آزمایشی نمایشگری را به نمایش عموم گذاشت که بدون هیچ‌گونه سیمی کار می‌کند.

مانیتور 22 اینچ Fujitsu از SUPA یا Smart Universal Power Access استفاده می‌کند SUPA پیش تر توسط مؤسسه Fraunhofer طراحی شده بود و در لوازم الکترونیکی کوچک مانند مسواک برقی و صفحه های نمایش Palm استفاده شده بود.

انتقال جریان الکتریسته مورد نیاز این مانیتور فوجیتسو توسط همین سیستم SUPA تأمین می‌شود. در این روش جریان الکتریسیته از طریق القاء مغناطیسی توسط آنتن فرستاده شده و وسیله برقی آن را جذب و استفاده می‌کند. برد این سیستم نسبتا خوب است و می‌توان در یک اتاق از آن استفاده کرد.

اطلاعات تصویر نیز از طریق سیستم بی‌سیم USB و با رنج 10 متر منتقل می‌شوند این رنج برای دفتر کار یا اتاقی که کامپیوتر در آن قرار دارد مناسب است.

این مانیتور بی‌سیم که از نوع LED-Backlit است، قرار است در سال آینده به‌صورت انبوه تولید شده و وارد بازار شود. فوجیتسو ادعا کرده که کیفیت تصویر این مانیتور بی‌سیم هیچ تفاوتی با مانیتورهای با سیم نمی‌کند. قیمت مانیتور فوجیتسو اعلام نشده است.

منبع: Slash Gear

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات