اینتل در سال جاری 4,000 کارمند استخدام کرده است

شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
اینتل، بزرگترین تولید کننده پردازنده های کامپیوتری در جهان، تنها در سال جاری حدود 4,000 نفر را استخدام کرده است. این افراد جهت تحقیقات و گسترش و توسعه محصولات استخدام شده اند. در حال حاضر اینتل حدود 82,000 کارمند دارد. ایننتل همچنین قرار است یک کارخانه جدید راه اندازی کند که خود باعث ایجاد موقعیت های شغلی بیشتری  خواهد شد.
تبلیغات

اینتل اعلام کرده است که بدنبال استخدام دائم کارمندان متخصص و ماهر است. Paul Otellini مدیرعامل اینتل در سخنرانی که در آن رئیس جمهور امریکا نیز حضور داشت اعلام کرد که در حال حاضر اینتل 82,000 کارمند دارد.

باراک اوباما در حال بازدید از سواحل غربی امریکا است و هدف او از این سفر توسعه نوآوری در امریکاست. اوباما در همین راستا با رهبران رده بالای شرکت های مطرح فناوری اطلاعات از جمله استیو جابز مدیرعامل اپل و مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک مذاکره می کند.

مدیرعامل اینتل در سخنرانی خود گفت: کارمندان جدید در زمینه اکتشاف مواد تازه برای خلق ترانزیستور ها کوچک تر تمرکز خواهند کرد. ما باور داریم محصولات آینده راه و روش های مراقب از سلامت انسان و آموزش و پروش را تغییر خواهند داد. فناوری های آینده حقیقی تر به نظر خواهند رسید و کامپیوترها قادر خواهند بود ذهن انسان را بخوانند و یا حداقل نیازهای انسان را پیش بینی کنند.

اینتل همچنین اعلام کرد که بین 6 تا 8 میلیارد دلار جهت تولید تراشه جدید کامپیوتر ها، تلفن های هوشمند و دیگر وسایل الکترونیکی سرمایه گذاری خواهد کرد. این مبلغ برای ساخت کارخانه صنعتی جدیدی در ایالت Oregon امریکا هزینه خواهد شد این کارخانه قرار است تراشه های 22 نانومتری تولید کند. تراشه های تولید این کارخانه جدید در مقایسه با تراشه های 32 نانومتری فعلی اینتل سریعتر و کم مصرف تر خواهند بود.

اینتل معتقد است سرمایه گذاری 6 تا 8 میلیارد دلار در این زمینه حدود 6,000 تا 8,000 موقعیت شغلی جدید در فاز ساخت کارخانه در امریکا ایجاد خواهد کرد و پس از بهره برداری نیز حدود 1,000 کارمند خبره و ماهر را مشغول به کار خواهد کرد.

منبع: PC World

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات