اولین گوشی اندرویدی لمسی با دو صفحه نمایش

یک‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۷
مطالعه 4 دقیقه
این روزها خبر های زیادی از گوشی هایی می شنویم که همگی از سیستم عامل محبوب اندروید استفاده می کنند. ولی این بار گوشی منحصر بفرد اندرویدی که دو صفحه نمایش لمسی دارد از طرف یک کمپانی جدید ارائه شده است. این کمپانی نه HTC است، نه LG و نه سامسونگ. در ادامه مشخصات گوشی و کمپانی سازنده را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

پیش از آغاز این مقاله، از همه کاربران محترم زومیت، برای غیبت چند روزه خود، پوزش می طلبیم و امیدواریم پس از این اطلاعات مربوط به راهنمایی خرید محصولات مورد نیاز شما را بدون هیچ وقفه ای در اختیارتان قرار دهیم. بنابراین با انرژی بیشتر مقالات خود را آغاز می کنیم.

اولین گوشی اندرویدی با دو صفحه نمایش لمسی از طرف کمپانی Kyocera عرضه می شود. این فناوری باعث می شود سایر برند ها هم به فکر تغییر ظاهر گوشی های یکنواخت خود بیافتند و آن ها را تغییر دهند.

البته نوت بوک هایی که دو صفحه نمایش لمسی دارند هنوز با تعداد بالا به بازار ارائه نشدند ومشخص نیست که کاربران از آنها استقبال خواهند کرد یا نه.

مشخصات Kyocera  روی کاغذ

این گوشی Kyocera Echo نامیده شده است. یک لولا به عنوان محور اصلی بین دو صفحه نمایش قرار دارد. یکی از صفحه های لمسی این گوشی 3.5 اینچ بوده و رزولوشن WVGA دارد.

kyocera3

طراحی این گوشی متفاوت است و هر کدام از صفحه نمایش ها می توانند کار جداگانه ای انجام دهند و در هر کدام می توانید App مورد نظر را باز کنید. مثلا شما می توانید در یکی از صفحات از دوربین در حال ضبط استفاده کنید و در صفحه دیگر ایمیل های خود را لود کنید یا در حالیکه از فروشگاه اینترنتی در حال خرید هستند، Message بفرستید.

سیستم عاملی که فعالا روی گوشی در حال تست ما نصب شده اندروید Froyo یعنی ورژن 2.2 است. ولی ممکن است در آینده تغییر کند.

kyocera1

این گوشی دارای رادیو 3G، اتصال Wi-Fi و دوربین 5 مگاپیکسلی به همراه ضبط ویدئوی HD است. جک هدفون 3.5 میلیمتری، بلوتوث 2.1 و حافظه داخلی 1 گیگابایت به همراه 8GB Micro SD و پردازنده 1GHz Snapdragon از دیگر مشخصات این گوشی است. باتری این گوشی 1370mAh است. مشخصات فنی این گوشی در ظاهر خوب است ولی باید دید آیا این مشخصات در عمل هم خوب کار میکنند ، و آیا ظاهر این گوشی طرفداران زیادی خواهد داشت یا نه؟ زمان، پاسخ گوی این سئوال خواهد بود.

آیا مشخصات Kyocera Echo در دستان شما با مشخصات این گوشی روی کاغذ متفاوت است

این دو نمایشگر اگر به هم متصل باشند 4.4 اینچ خواهند بود. بعد از دریافت این گوشی متوجه خواهید شد که فقط 7 عدد از برنامه های این گوشی Optimized شده هستند و برای اجرای آنها روی دو صفحه می توانید از این 7 برنامه استفاده کنید. سایر برنامه ها زمانی که اجرا شوند، به صورت یکپارچه در هر دو صفحه اجرا می شوند. یعنی نیمی از برنامه در یکی از صفحه ها و نیم دیگر در صفحه بعدی. Kyocera وعده داده که SDk برای این گوشی به زودی موجود خواهد بود. مانند این Map که برای نمایش از هر دو صفحه استفاده کرده است.

kyocera5

نکته جالب در مورد این گوشی این است که نحوه اجرای برنامه های Optimized شده در این گوشی به این صورت است که با اجرا و خروج از برنامه، LCD های گوشی از حالت Hibernate خارج شده یا به حالت Hibernate می رود. ما نتوانستیم  مشاهده ویدئو و نوشتن ایمیل را همزمان انجام دهیم و این ایراد را به Kyocera گزارش دادیم. پاسخ این برند این بود که ما این دو برنامه را اجرا می کنیم و شاید در گوشی شما مشکلی ایجاد شده است. با دریافت اطلاعات بیشتر از کمپانی Kyocera اطلاعات دقیق تر را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

نکته منفی در مورد این گوشی این است که امکان اتصال Wimax ندارد.

در مورد عمر باتری: ما یک روز کامل از هر دو صفحه این گوشی استفاده های سنگینی کردیم. ولی باتری گوشی یک روز کامل ما را همیاری کرد. همراه این گوشی یک باتری خارجی اضافه نیز ارائه می شود.

kyocera2

قیمت 199$ دلار برای گوشی با این مشخصات خیلی خوب است. شما ترجیح می دهید برای خرید گوشی، قیمت کمتر و کیفیت متوسط را انتخاب کنید یا قیمت بالا و کیفیت بیشتر را؟

منبع : Engadget

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات