مایکروسافت پیش نمایش اپ استور ویندوز 8 را به نمایش گذاشت

جمعه ۱۸ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۳
مطالعه 3 دقیقه
چند روز پیش مطلبی با عنوان "آیا نرم افزارهای کلاسیک ویندوز 7 روی تبلت های ویندوز 8 اجرا خواهند شد؟" را در زومیت خواندید.
تبلیغات

در گزارشی که از وبکست هفتگی مایکروسافت ارائه کردیم یکی از میهمانان این برنامه مری جو فولی بود. حال این منتقد و روزنامه نگار ZDNet در مطلبی در همین سایت، گزارشی از پیش نمایش مطبوعاتی اپ استور مایکروسافت نوشته که خواندنش خالی از لطف نیست. نسخه بتای ویندوز 8 اواخر فوریه 2012 همزمان با افتتاح فروشگاه نرم افزار (app store) این سیستم عامل ارائه خواهد شد. این فروشگاه در ابتدا فقط شامل اپلیکیشن های مجانی خواهد بود که برنامه نویسان دعوت شده به مایکروسافت آنها را نوشته اند.

در 6 دسامبر، مایکروسافت یک پیش نمایش مطبوعاتی از فروشگاه نرم افزار  ویندوز 8 ارائه کرد. اپ استور ویندوز 8 در اواخر فوریه 2012 افتتاح خواهد شد، برگزار کرد. افتتاح این اپ استور هم زمان با ارائه نسخه آزمایشی (بتا) ویندوز 8 خواهد بود.

بر اساس آنچه که مایکروسافت در این نمایش مطبوعاتی ارائه کرد، به نظر می رسد این فروشگاه امکان صدور مجوز، خرید و دانلود برنامه های تحت رابط مترو (Metro) را به طور مستقیم از دارد. برنامه های رابط دسکتاپ به طور مستقیم قابل دسترسی نیستند اما به گفته مقامات مایکروسافت لینک های مربوط به نرم افزار های دسکتاپ نیز در این فروشگاه قرار داده خواهند شد.

win8

در پیش نمایش این فروشگاه مجازی، مقامات مایکروسافت آمار و ارقام جدیدی درباره سیستم عامل ویندوز ارائه کردند. آنها ادعا کردند که در حال حاضر 1.25 میلیارد کامپیوتر شخصی از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنند (آمار قبلی حاکی از 1 میلیارد PC ویندوزی بود). آنها همچنین گفتند از ماه سپتامبر که مایکروسافت نسخه Developer Preview ویندوز 8 را برای علاقمندان ارائه کرده، 3 میلیون بار دانلود شده است. همین طور اعلام شد که تا کنون 500 میلیون نسخه از ویندوز 7 به فروش رسیده است. (این رقم تا جولای 2011 حدود 400 میلیون بود).

بر اساس گزارش AllThingsD از این پیش نمایش مطبوعاتی، مایکروسافت به نویسندگان و توسعه دهندگان نرم افزار اجازه خواهد داد تا برنامه های خود را از 1.49 دلار تا 999.99 دلار قیمت گذاری کنند. برای درصدی که مایکروسافت به عنوان سهم خود از فروش نرم افزار می گیرد درجه بندی های خاصی وجود خواهد داشت. مایکروسافت در ابتدای فروش هر نرم افزار 30% سهم خواهد داشت. هنگامی که سود حاصل از فروش نرم افزار و یا خرید های درون برنامه به 25,000 دلار رسید، درصد سهم مایکروسافت به 20% کاهش می یابد.

بنا به گزارش اینا فرید، گزارشگر AllthingsD، گوگل از بابت نرم افزار های فروخته شده در Chrome Web Store تنها 5% سهم می گیرد، در حالی که اپل نیز چون مایکروسافت، در فروشگاه های نرم افزار iOS و Mac حدود 30% سهم از تولیدکنندگان نرم افزار دریافت می کند.

وقتی مایکروسافت، در ماه فوریه فروشگاهش را افتتاح کند، فقط برنامه های آن دسته از برنامه نویسانی که از مایکروسافت دعوتنامه همکاری دریافت کرده بودند را به صورت رایگان در فروشگاه عرضه خواهد کرد.

مایکروسافت همچنین مسابقه ای با عنوان "مسابقه اولین برنامه ها"  راه انداخته تا برنامه نویسانی که دوست دارند برنامه آنها در ابتدای کار فروشگاه وجود داشته باشد در آن شرکت کنند. اطلاعات بیشتر در buildwindowscontest.com ملاحظه کنید.

منبع: ZDNet

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات