LG با معرفی Z330 نازک ترین اولترابوک جهان را تولید کرد

پنج‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
این روزها بازار اولترابوک ها داغ است و تولید کنندگان لپ تاپ سعی می کند مدل های جدیدتر با وزن و ضخامت کمتر، قدرت بالاتر و سرعت و استحکام بیشتر ارائه کنند. LG نیز از قافله عقب نمانده و با معرفی اولترابوک Z330 قصد رقابت با MacBook Air را دارد. در ادامه به معرفی این محصول جدید LG که از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به Macbook Air دارد، می پردازیم.
تبلیغات

ال جی با معرفی لپ تاپ فوق العاده نازک XNote Z330 بر قطار اولترابوک ها سوار شده است. این محصول بسیار شبیه MacBook Air شرکت اپل است، این شباهت در برچسب قیمت نیز وجود دارد.

همچون سایر اولترابوک ها، XNote Z330 یک لپ تاپ 13.3 اینچ با پردازنده نسل دوم اینتل و یک درایو (SSD) می باشد. این محصول در دو مدل عرضه خواهد شد: Z330-GE55K دارای پردازنده Core i7 و 256 گیگابایت حافظه SSD خواهد بود، درحالی که Z330-GE30K با Core i5 و 120 گیگابایت SSD عرضه می شود.

LG به برخی ویژگی های منحصر به فرد اولترابوک خود اشاره کرده است: زمان بوت زیر 10 ثانیه با بهره گیری از "فناوری شروع سریع" و قاب نازک اطراف نمایشگر که باعث شده صفحه نمایش بیشترین ابعاد ممکن یعنی 12 اینچ داشته باشد.

نازک و سبک بودن مشخصه اصلی در بازی اولترابوک هاست و Z330 با ضخامت 14.7 میلیمتر و وزن 1.20 کیلوگرم در این زمینه نیز موفق بوده است. این ویژگی ها Z330 را تبدیل به نازک ترین اولترابوکی که تا به امروز تولید شد، می کند. اما این اختلاف خیلی زیاد هم نیست. Lenovo IdeaPad U300 نیز با ضخامت 15 میلیمتر در لبه مخروطی خود، بسیار نازک محسوب می شود.

مقالات مرتبط:

  • لپ تاپ های ویندوزی متحول می شوند: هر آنچه در مورد Ultrabook باید بدانید
  • قیمت اوترابوک ها به زودی کاهش می یابد

نکته مهم در اینجاست که Z330 از رقیب اصلی خود یعنی MacBook Air که 17.3 میلیمتر ضخامت و 1.34 کیلوگرم وزن دارد، نازک تر و سبک تر است و این مساله در قابلیت حمل راحت تر این دستگاه تاثیر زیادی دارد.

این دستگاه فعلا در کره عرضه شده و به واحد پول کره قیمت آن حتی از MacBook Air اپل نیز بالاتر است. قیمت Z330 با تبدیل واحد پول چیزی حدود 1500 دلار برای مدل Core i5 و 2300 دلار برای مدل Core i7 است.

اولترابوک ها به خاطر استراتژی قیمت 1000 دلاریشان مورد انتقاد هستند. در این میان برخی شرکت ها چون Asus با Zenbook حتی قیمت خود را به زیر 1000 دلار رسانده اند. در صورتی که LG هنگام ارائه این محصول جدید در آمریکا قیمت آن را کاهش ندهد، احتمالا در رقابت اولترابوک ها که هر روز گرم تر می شود دوام نخواهد آورد.

منبع: PCWorld

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات