فیس بوک شرکت موقعیت یابی Gowalla را می خرد

دوشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
حال فیس بوک قصد دارد Gowalla را از آن خود کند. به این ترتیب باید منتظر امکانات جدید فیس بوک که براساس موقعیت مکانی هر شخص ارائه خواهد شد باشیم.
تبلیغات

Gowalla نام یک شرکت خدماتی- تبلیغاتی است که اکنون آن را با برنامه تحت وبش که معرف تکنولوژی جدیدی است می شناسند. با این نرم افزار این امکان به وجود می آید که بر اساس موقعیت مکانی شما پیشنهادات توریستی یا تبلیغاتی و یا بسیاری خدمات دیگر ارائه می شود. حال فیس بوک قصد دارد این شرکت را از آن خود کند. به این ترتیب باید منتظر امکانات جدید فیس بوک که براساس موقعیت مکانی هر شخص ارائه خواهد شد باشیم.

بر اساس گزارش کانال تلویزیونی CNN Money، فیس بوک با Gowalla قرارداد بسته است. جزبیات قرارداد هنوز منتشر نشده و Gowalla ترجیح می دهد در این باره فعلا سکوت کند. فیس بوک نیز اعلام کرده درباره شایعات اظهار نظر نمی کند هر چند که از منابع مستقل موثقی شنیده شده که این موضوع فراتر از یک شایعه است.

بر اساس گزارش CNN بیشتر اعضای تیم Gowalla به مقر اصلی فیس بوک در پالو آلتو نقل مکان خواهند کرد و عده ای نیز در مرکز اصلی Gowalla در Austin، جایی که فیس بوک نیز دفتری در آنجا دارد باقی می مانند.

Gowalla که تا کنون توانسته به سرمایه 10.4 میلیون دلاری برسد، ابتدا در سال 2009 در SXSW بکار گرفته شد و با داشتن آیکون های زیباتر و تاکید بیشتر بر محصولات مجازی تبدیل به رقیبی قدرتمند برای Foursquare شد.

محصول جدید این کمپانی از نمایش فعالیت های دوستان شما بر اساس زمان پرهیز کرده و به جای آن بیشتر بر نمایش اطلاعات درباره جاهایی که شما دیده اید یا با دوستانتان ملاقات کرده اید تمرکز می کند. این پروسه همراه با جمع آوری عکس های مربوط به این مکان ها و سفر های شما همره است. همچنین راهنماهایی درباره جاهایی که باید در یک شهر خاص ببینید وجود دارد.

به بیان دیگر می توان فهمید که این پروژه چندان بی شباهت به ویژگی Timeline فیس بوک نیست، که البته منسجم ساختن آن نیز بخشی از کار این تیم خواهد بود. تا آن را از حالت ساده انعکاس فیدها بر اساس زمان خارج کند. مطمئنا خانه تکانی فیس بوک و تغییر فید های خشک و بی روح آن به یک تکنولوژی که بر اساس اطلاعات به دست آمده از GPS و در واقع مکان شما و دوستانتان، تصاویر مربوط را به همراه بسیاری از جزئیات دیگر در کنار هم نمایش می دهد. این امکانات می تواند برای این شبکه اجتماعی بسیار پر سود باشد.

بر اساس گزارش CNN سرنوشت نرم افزار تحت وب کنونی Gowalla فعلا نا معلوم است. هنوز هم معلوم نیست که آیا این همکاری به شکل خرید کل شرکت Gowalla است و یا اینکه فیس بوک فقط در پی آن است که بخش هایی از تکنولوژی Gowalla را خریداری کند. حدس ما گزینه اول است.

Techcrunch.com

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات