اپل می تواند بابت هر ابزار اندرویدی فروخته شده 10 دلار دریافت کند!

جمعه ۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
"کوین روت" مدیر شرکت 3LP که در زمینه مالکیت معنوی فعالیت می کند در گفتگویی با بلومبرگ، دیدگاه های حرفه ای خود را در رابطه با جنگی که میان تولید کنندگان بزرگ تلفن های هوشمند به راه افتاده، بیان کرد. او باور دارد که اگر اپل بخواهد می تواند درآمد بسیار خوبی را از رقبای اندرویدی خود بدست آورد به شرطی که دست از شکایات دادگاهی خود بردارد و در عوض برروی صدور مجوز تمرکز کند.
تبلیغات

این کارشناس امور مالکیت معنوی باور دارد که اپل صاحب اختراع های ثبت شده ای است که از طریق آن می تواند حداقل 10 دلار بابت هر ابزار اندرویدی دریافت کند البته به شرطی که به تولید کنندگان آنها مجوز رسمی دهد. این مقدار دقیقا دو برابر رقمی است که مایکروسافت بابت فروش هر ابزار اندرویدی دریافت می کند. البته مایکروسافت به تولید کنندگان مجوز استفاده از اختراع های ثبت شده خود را داده است.

اما به نظر می رسد هنوز اپل تمایلی به این کار ندارد و در عوض ترجیح می دهد رقبای خود را از طریق شکایت به دلیل استفاده از اختراع های ثبت شده خود از بازارهای مختلف بیرون کند.

مقاله‌های مرتبط:

    اپل از طرف دیگر شرکت های تولید کننده مانند سامسونگ و اچ تی سی را مجبور می کند تا محصولات خود را به شکلی تغییر دهند که در آن از اختراع های ثبت شده این شرکت استفاده نشود. به عنوان مثال چندی پیش اپل در کشور آلمان بر سامسونگ پیروز شد و سامسونگ مجبور شد تا تغییراتی در تبلت Galaxy Tab ارائه شده در بازار آلمان اعمال کند.

    از طرف دیگر این جنگ های ادامه دار باعث دشمن تراشی برای اپل می شود و این شرکت را دائما درگیر شکایات و پیگیری های هزینه بردار می کند. به اعتقاد Kevin Revitte اگر اپل بصورت رسمی به رقبای خود اجازه استفاده از اختراع های خود را بدهد هم درآمد بسیار خوبی بدست می آورد و هم به این جنگ خاتمه می دهد.

    منبع: GSM Arena

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات