باز هم آمار و ارقام کلی از Google+: بیش از 60 میلیون کاربر

پنج‌شنبه ۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۹
مطالعه 3 دقیقه
گوگل پلاس، شبکه اجتماعی نوپای گوگل که بر خلاف تلاش های قبلی این شرکت برای ورود به حوزه شبکه های اجتماعی، بسیار موفق عمل کرده، به شکل چشمگیری در حال پیشرفت است. برای درک این موضوع نیازی به آمار و ارقام نیست، چرا که کمتر سایتی است که لینک اشتراک گذاری در گوگل پلاس را نداشته باشد. اما به هر حال برای سنجشی دقیق تر نیاز به آمار دقیق داریم. آمار و ارقامی که تا کنون در مورد این شبکه اجتماعی چه از سوی خود گوگل و چه از سوی نهاد های معتبر رسمی و غیر رسمی منتشر شده، هیچ یک میزان دقیقی از کاربران "فعال" گوگل + و نرخ رشدشان را ارائه نکرده اند. اخیرا آمار دیگری نیز منتشر شده که باز هم تکیه اش بر تعداد کاربران ثبت نام کننده در G+ دارد و در آن اشاره ای به تعداد کاربران فعال نشده است.
تبلیغات

بنا به گفته های پل آلن، موسس Ancestry.com و تحلیلگر ترافیک غیر رسمی شبکه اجتماعی گوگل، گوگل پلاس هم اکنون بیش از 62 میلیون کاربر دارد. اما وی به یک مورد اشاره نکرده است، این رقم، تعداد کاربران فعال در گوگل پلاس نیست، بلکه فقط تعداد کل کاربران این شبکه اجتماعی است.

از آنجا که گوگل، G+ را به شکل وسیعی در بخش های مختلف دیگر از جمله نوار مرور در بالای صفحات مخصوص گوگل و Onebox گسترش داده، انتظار می رود مقدار قابل توجهی ثبت نام در این شبکه اجتماعی از میان صدها میلیون کاربر محصولات دیگر گوگل وجود داشته باشد.

سوال اصلی که آلن، آن را بی پاسخ می گذارد این است که چه تعداد از مردم پس از ایجاد حساب کاربری، به صفحه G+ خود سر می زنند.

اما به غیر از آلن شخص دیگری نیز به دنبال اندازه گیری میزان استفاده از این شبکه اجتماعی بوده است و این بار بر روی میزان فعال بودن تمرکز بیشتری داشته است. هفته گذشته comScore اعلام کرد که گوگل پلاس طی ماه نوامبر 67 میلیون بازدیدکننده داشته که این مقدار نسبت به اکتبر دو میلیون افزایش داشته است. این عدد از 50 میلیون کاربر کلی که آلن به آن اشاره کرده بسیار بیشتر است.

Google Plus Stats

دلیل این موضوع آن است که متدولوژی اندازه گیری ترافیک وب در comScore به صورت نمونه گیری از عادات وب گردی عده ای است که نرم افزار مانیتورینگ این سایت را داوطلبانه نصب می کنند. آنها ترافیک plus.google.com را اندازه می گیرند، یعنی هر کلیک که شما را به plus.google.com ببرد به عنوان یک بازدید شمرده می شود. در این روش میزان استفاده فعالانه روشن تر است، اما تعداد کاربران را اندازه گیری نمی کند بلکه تعداد بازدیدکنندگان را می سنجد.

با توجه به سوال باقی مانده، از اطلاعات جدید آلن چه چیزی دستگیرمان می شود؟ رشد G+ شتاب بیشتری گرفته است. هم اکنون نسبت به ماه های گذشته، افراد بیشتری در این شبکه اجتماعی ثبت نام می کنند. گوگل پلاس فقط در ماه دسامبر رشدی در حدود 25% داشته است و تقریبا 625,000 کاربر جدید در روز به آن اضافه می شوند. بخش مهمی از این شتاب، به دلیل دعوت کاربران از دوستانشان برای عضویت در آن است که موجب می شود آنها نیز در G+ ثبت نام کنند و بعد از آن به طور منظم از آن استفاده کنند.

نتیجه گیری بزرگ آلن این است که تا پایان سال 2012 این سرویس می تواند به 400 میلیون کاربر برسد. اگر این اتفاق بیفتد مطمئنا میزان فعالیت کاربران نیز بیشتر خواهد شد. اما سوال اصلی همچنان بی پاسخ مانده است. چه تعداد از کاربران گوگل پلاس در آن فعال هستند؟

در ادامه سریال آمار و ارقام Google+، بردلی هورویتز، سرپرست این سرویس گوگل، قول داده که به زودی آماری را اعلام خواهد کرد که همگان را شگفت زده می کند. امیدواریم این بار آماری از کاربران فعال ارائه شود و گوگل همچون ماه سپتامبر به ارقام کلی تکیه نکند.

منبع: Tech Crunch

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات