از این پس می توان کتابهای Google Books را به صورت آفلاین مطالعه کرد

چهارشنبه ۷ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
Google Books از زمانی که به وجود آمد به سرعت تبدیل به ابزاری کاربردی شد. با این حال تنها ایرادش آن بود که اگر می خواستید کتابی را مطالعه کنید باید در حین مطالعه آنلاین می ماندید. حال گوگل این امکان را در آخرین به روز رسانی ارائه شده، فراهم کرده تا بتوان از مجموعه غنی کتابهای آن به صورت آفلاین نیز استفاده کرد.
تبلیغات

به روز رسانی اخیر، Google Books را بسیار کاربردی تر کرده است، چرا که این امکان را به وجود می آورد تا کل کتاب را در حافظه کش مرورگرتان ذخیره کنید و به همین دلیل می توانید به راحتی، کتابهایتان را در حالت آفلاین مطالعه کنید.

برای استفاده از این سرویس کارآمد، شما احتیاج به مرورگر کروم یا دستگاهی با سیستم عامل Chrome OS مثل Chromebook دارید. سپس باید اپلیکیشن Google Books را روی مرورگرتان نصب کنید. پس از نصب آن، با ایجاد یک تب یا پنجره جدید در کروم و در قسمت apps می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

حال که برنامه را نصب کرده اید، تنها کار باقیمانده آن است که ماوس را روی هر کدام از کتابهایتان برده و گزینه "Make available offline" را تیک بزنید. با این کار کتاب به طور اتوماتیک دانلود می شود. وقتی دانلود پایان پذیرد میتوانید "Available offline" را روی جلد کتاب ببینید.

در حال حاضر محدودیت هایی برای این سرویس وجود دارد. فعلا فقط می توان برای کتاب ها با فرمت EPUB از آن استفاده کرد و از آنجا که کتابهایی که فرمت PDF دارند، حجیم هستند، این امکان فعلا برای آنها وجود ندارد.

منبع: The Tech Journal

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات