دانشمندان ژاپنی در حال ساخت بلند ترین ربات انسان نما هستند

شنبه ۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
ژاپنی ها در ساخت ربات های انسان نما که بتوانند حرکات انسان را به خوبی انجام دهند و پاهای شبیه به انسان نیز داشته باشند، ید طولایی دارند و این موضوع حتی در بسیاری از انیمه های ژاپنی مشهود است. انستیتو تحقیقات رباتیک "هاجیمه" قصد دارد تا روبات مشهور فوتبالیست خود را از لحاظ جثه نیز ارتقا دهد تا رویای دیرین دانشمندان ژاپنی را به واقعیت پیوند دهد.
تبلیغات

وقتی می توان ربات انسان نمایی ساخت که بتواند فوتبال بازی کند و یا برقصد، چرا باید جثه آن را محدود به اندازه کوچک و یا حتی هم اندازه انسان کنیم؟ برعکس، اتفاقا بهتر است آن را غول آسا بسازیم. هیچ چیز این ماجرا ترسناک نخواهد بود. یک کمپانی ژاپنی که در حوزه رباتیک فعالیت می کند، در حال کار روی یک غول فلزی 3.96 متری است.

هاجیمه پیش از این ربات انسان نمای  2.1 متری ساخته بود. این ربات قادر است توپ فوتبال را شوت کند. ویدئو این ربات را می توانید در ادامه تماشا کنید. اما پروژه جدیدی که این انستیتو کار بر روی آن را آغاز کرده رباتی است که حدودا قدی دو برابر ربات های فعلی را دارد. بنا به گزارش سایت تخصصی رباتیک Plastic Pals این روبات حتی یک کابین کنترل نیز در درون خود خواهد داشت.

موسسه تحقیقاتی هاجیمه تصریح می کند که این روبات، نسخه ای واقعی از تخیل قدیمیِ روبات های متحرک است و برگرفته از یک شخصیت رباتی در مجموعه انیمه (انیمیشن سبک ژاپنی) Gundam می باشد. اگر همه چیز به درستی پیش رود، انستیتو "هاجیمه" در نظر دارد نسخه 8 متری و در نهایت 18 متری این روبات را نیز بسازد.

منبع: popsci

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات