گوگل سالانه 300 میلیون دلار به موزیلا پرداخت می کند تا با مایکروسافت و یاهو وارد قرارداد نشود

جمعه ۲ دی ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گزارش ها حاکی از آن است که گوگل طی قراردادی که با موزیلا دارد سالانه 300 میلیون دلار به این شرکت پرداخت می کند. این مبلغ گزاف به منظور پیش فرض قرار دادن موتور جستجوی گوگل در مرورگر فایرفاکس پرداخت می شود. این رقم در ساله های گذشته کمتر از این بوده اما به دلیل پیشنهاد یاهو و مایکروسافت به موزیلا، مبلغ توافق نامه دو شرکت به شدت افزایش یافته است. جزئیات بیشتر را در ادامه مطلب بخوانید.
تبلیغات

هر چند Bing، موتور جستجوی مایکروسافت، فاصله بسیار زیادی با گوگل دارد، اما مهم ترین رقیب گوگل به شمار می رود. مرورگر اینترنت اکسپلور مایکروسافت نیز هنوز در صدر پرمخاطب ترین مرورگرهای دنیا قرار دارد. البته روند رو به رشد مرورگر Chrome گوگل نیز از باقی مرورگرها بیشتر است و روز به روز فاصله خود را با IE مایکروسافت کم می کند.

علاوه بر مایکروسافت، یاهو نیز نسبت به قرارداد با موزیلا علاقه نشان داده است اما نتوانسته از نظر مالی با این شرکت به توافق برسد.

گوگل در سال گذشته بیش از 100 میلیون دلار به موزیلا پرداخت کرده بود، موزیلا نیز در عوض گوگل را به عنوان موتور جستجو پیش فرض در مرورگر Firefox قرار داده بود. این قرارداد در ماه نوامبر به پایان رسید. در قرارداد جدید این دو شرکت که 300 میلیون دلار برای گوگل خرج برداشته، موتور جستجوی گوگل به عنوان موتور پیش فرض فایرفاکس باقی می ماند، اما این بدین معنا نیست که امکان انتخاب موتورهای جستجو دیگر مانند Bing, Yahoo, Amazon, Yandex و eBay در فایرفاکس وجود نداشته باشد.

منبع: AllThingsD

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات