اولین تلفن اندرویدی اینتل قادر به پخش ویدیو با کیفیت بلوری است

پنج‌شنبه ۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
پیش تر اخبار و شایعات مختلفی مبنی بر علاقه اینتل نسبت به ورود به بازار تلفن های هوشمند منتشر شده بود. اینتل که بزرگترین تولید کننده پردازنده کامپیوترهای شخصی است کمی دیر وارد بازی تلفن های هوشمند شده است، اما تلفن و تبلت آزمایشی اینتل که به تازگی در اختیار یک دانشگاه قرار گرفته، مجهز به پردازنده فوق العاده سریع Medfield می باشند که قدرت و بازده شگفت انگیزی دارد.
تبلیغات

وب سایت Technology Review که متعلق به دانشگاه فناوری ماساچوست است اعلام کرده که تعدادی از ابزارهای موبایل ساخته شده توسط اینتل را که به نسل جدید تراشه های این شرکت مجهز بود، آزمایش کرده است. براساس این گزارش این ابزارها در سایز آیفون و وزن سبک تر از آن ساخته شده اند. سیستم عامل آنها نیز Android Gingerbread بوده است.

دوربین این تلفن همراه بازده خیره کننده ای داشته و قادر بوده 10 عکس 8 مگاپیکسلی را در 0.66 ثانیه ضبط کند. این بدین معناست که دوربین این تلفن قادر است در یک ثانیه 15 عکس کامل 8 مگاپیکسلی بگیرد.

نکته قابل توجه در این گزارش این است که تلفن های تولیدی اینتل قادر به پخش ویدیو با کیفیت Blu-Ray هستند و قادرند ویدیو FULL HD را به تلویزیون ارسال کنند.

Technology Review اعلام کرده که علاوه بر تلفن هوشمند اندرویدی، تبلت های مجهز به تراشه Medfield اینتل را نیز آزمایش کرده و از بازده فوق العاده آنها شگفت زده شده است. براساس اعلام TR، تبلت های آزمایش شده از تمام تبلت های اندرویدی ساخته شده تا به امروز سریعتر بوده اند.

انتظار می رود اینتل در نمایشگاه CES امسال اطلاعات بیشتری در مورد تبلت و تلفن های هوشمند مجهز به تراشه Medfield اعلام کند و همچنین برآورد می شود که ابزارهای پرتابل مبتنی بر تراشه این شرکت در نیمه اول سال 2012 وارد بازار شوند.

منابع: Gizmodo | BGR | Technology Review

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات