امنیت خودرو: صندلی ماشین ژاپنی می تواند صاحب ماشین را شناسایی کند

پنج‌شنبه ۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
مهندسان ژاپنی در توکیوی ژاپن توانستند روشی جدید برای بالا بردن امنیت ماشین کشف کنند. در این روش پیشرفته، صندلی ماشین می تواند صاحب ماشین را شناسایی کند و به این ترتیب اگر شخص غریبه ای سوار خودرو شود، ماشین روشن نخواهد شد. در ادامه به بررسی این روش پیشرفته می پردازیم.
تبلیغات

امنیت ماشین برای همه افرادی که اتوموبیل دارند، مهم است. به همین دلیل مهندسان ژاپنی روش جدیدی را برای بالا بردن سطح امنیت خودرو ها کشف کرده اند.

در این روش صندلی ماشین مجهز به 360 سنسور فشار می شود. زمانی که شخصی روی صندلی راننده می نشیند، اطلاعات از سنسور ها به یک کامپیوتر خارجی که مجهز به نرم افزار شناسایی اطلاعات است، ارسال می شود.

اگر این اطلاعات با مشخصات صاحب ماشین که یکبار برای دستگاه تعریف شده، یکسان باشد، ماشین روشن می شود. در صورتیکه نرم افزار کامپیوتر، بر اساس اطلاعات ارسال شده از سنسور ماشین، تشخیص دهد که صاحب ماشین پشت صندلی راننده ننشسته، خودرو روشن نمی شود.

این نرم افزار و سنسور های ماشین در روز های سرد و برفی، لباس های زیاد راننده و میزان تغییر فشار بر صندلی را تشخیص می دهند و بر اساس نمودار های مختلفی می تواند راننده را در اکثر مواقع تشخیص دهد.

car-seat-2

البته این روش خطاهایی نیز دارد ولی 98% مواقع درست کار می کند. مهندسان تلاش می کنند با استفاده از تکنولوژی های تشخیص صدا و اثر انگشت، درصد خطای این روش را به صفر برسانند.

منبع: DigitalTrends

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات